Show simple item record

dc.contributor.advisorVilka, Ilze
dc.contributor.authorVolfa, Madara
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-07T02:02:19Z
dc.date.available2018-01-07T02:02:19Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61826
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37815
dc.description.abstractKvalifikācijas darbs „Literārie darbi vecākā pirmsskolas vecuma stāstītprasmes pilnveidošanai” mērķis ir izvērtēt 5 – 6 gadus vecu bērnu stāstītprasmi un izpētīt vai literārie darbi nostiprina un pilnveido bērnu stāstītprasmi. Darba autore izpētījusi, ka literārie darbi pilnveido bērnu stāstītprasmi, ja pieaugušais nodrošina šo procesu ar bērnam uzskatāmiem materiāliem un izvēlas literāro darbu atbilstoši bērna interesēm un spējām. Apkopojot teorētiskās atziņas, pedagoģiskā izmēģinājuma rezultātus, pētījuma laikā uzkrāto pieredzi, darba autore secina, ka bērns savā stāstījumā netikai atspoguļo savas runas prasmes līmeni, bet arī savas domas, emocijas, pieredzi – garīgās un emocionālās attīstības līmeni. Tāpat darba autore norāda, ka pirmsskolas vecumā bērniem nepieciešams attīstīt stāstīšanas un atstāstīšanas prasmes, tas ir svarīgs nosacījums skolas gaitu uzsākšanai, lai bērns prastu secīgi, loģiski stāstīt un pamatot savu domu. Pirmajā nodaļā tiek izpētīta un atspoguļota pedagoģijas un psiholoģijas literatūras analīze par runu, valodu, to vispārīgo raksturojumu un pētīto vecāko bērnu vecumposmu vispārīgo raksturojumu. Otrajā nodaļā, empīriskajā daļā tiek aprakstīta pētījuma gaita, tiek atspoguļoti izstrādāti kritēriji un pedagoģiskā izmēģinājuma darbībastāstītprasmespilnveiei. Pētījuma gaita un tā rezultāti izklāstīti 2 nodaļās, katrā 3 apakšnodaļas. Darbā apjoms ir 56 lapaspuses, 12 attēli, 4 tabulas, 30 vienības bibliogrāfiskajā sarakstā,13 pielikumi. Darbs sastāv no ievada, teorētiskās un empīriskās daļas. Atslēgas vārdi: vecākais pirmsskolas vecums, stāstītprasme, literārie darbi.
dc.description.abstractThe title of the qualification work "Story telling development through literature for middle preschoolage" is to evaluate the narrative skills of children aged 5 to 6 years and to investigate whether literary works reinforceand improve children's narrative skills. The author of the work has investigated that literary works improve children's storytelling, if the adult provide sthis process with child-friendly materials and chooses literary work in accordance with the child's interests and abilities. Summarizing the results of the theory, the results of the pedagogical trial, the experience accumulated during the study, the author concludes that the child does not reflect his level of speech skills, but also his thoughts, emotions, experiences – the level of mental and emotional development. The author of the work also concludes that children need to develop their narrative and reflection skills in pre-schoolage, as this is the basis for starting a school, forcing the child to consecutively, logically and substantiate his thoughts. In the first chapter, the analysis of pedagogy and psychology literature on speech, language, general characteristics and the general characteristics of the age group so felderly children studied is explored and reflected. In the empirical part, the second chapter describes the progress of the research, develops the criteria and reflects the pedagogical trialactivity. There search process and its results are presented in 2 chapters, eachin 3 subchapters. The work consists of 56 pages, 11 pictures, 4 tables, 30 books in the litherature list, 13 annexes. The work consists of anintroductory, theoretical and empirical part. Keywords: narrative speech, literary works, pre-school children 5 – 6 year of age.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectvecākais pirmsskolas vecums
dc.subjectstāstītprasme
dc.subjectliterārie darbi
dc.subjectnarrative speech
dc.subjectliterary works
dc.titleLiterārie darbi vecākā pirmsskolas vecuma stāstītprasmes pilnveidošanai
dc.title.alternativeStorytelling development through literature for middle preschool age
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record