Show simple item record

dc.contributor.advisorRomenkova, Valentīna
dc.contributor.authorBaumane, Kristīne
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-07T02:02:19Z
dc.date.available2018-01-07T02:02:19Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61828
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37817
dc.description.abstractKvalifikācijas darba temats „Bērna pašapziņas attīstības veicināšana rotaļās vidējā pirmsskolas vecumā". Darba mērķis ir teorētiski izzināt un praktiski pētīt rotaļas ietekmi vidējā pirmskolas vecuma bērnu pašapziņas sekmēšanu. Darba uzdevumi: 1.Pētīt un analizēt pedagoģisko psiholoģisko literatūru par pašapziņu, tās sekmēšanu. 2.Pētīt pašapziņas veicināšanas iespējas vidējā pirmsskolas vecuma bērniem. 3.Noteikt rotaļas lomu bērna pozitīvas pašapziņas veidošanas gaitā. 4.Veikt pētījumu par rotaļu ietekmi pašapziņas procesā. Pētnieciskais darbs sastāv no 2 daļām. Pirmajā daļā tiek apkopoti citāti un atziņas par pašapziņas attīstību vidējā pirmskolas vecumā. Pirmajā apakšnodaļā tiek aprakstīta pašapziņas jēdziens un būtība. Otrajā apakšnodaļā pašapziņas attīstība pirmskolas vecuma bērniem, trešajā apakšnodaļā tiek aprakstīta ģiemenes loma bērna pašapziņas veicināšanā. Savukārt, ceturtaja apakšnodaļā aprakstīta rotaļas nozīme bērna pašapziņas veicināšanā. Darba otrajā nodaļā atspoguļota pētnieciskā darba analīze. Šī nodaļa sastāv no divām apakšnodaļām – pētījuma raksturojums un praktiski veiktais pētījums. Tika veikta praktiska izpēte kā ar rotaļu palīdzību var sekmēt pašapziņas attīstību. Tika izvērtēts bērnu pašapziņas līmenis, balstoties uz teorijā izvirzītajiem kritērijiem pētījuma sākuma un pētījuma beigās, pēc aizvadītām 12 nedēļām. Tika veikta bērnu novērošana, vecāku anketēšana, lai varētu labāk izprast bērnus. Pašapziņas celšanai liela nozīme ir arī sadarbībai ar ģimeni, pedagogu un pašu bērnu. Praktiskajā daļā apstiprinājās hipotēze, ka ar rotaļu palīdzību var vidējā pirmsskolas vecumā bērniem sekmēt pašapziņas attīstību. Atslēgas vārdi – pirmskola, vidējais pirmskolas vecums, pašapziņa, rotaļa, bērns, ģimene. Darba apjoms – 53 lpp., 3 tabulas, 19 attēli, 6 pielikumi un 44 literatūras avoti.
dc.description.abstractThe title of the qualification thesis “The development of child’s self-confidence through plays at the middle preschool age”. The goal of the research is to investigate theoretically and analyse practically the influence of the play on the promotion of middle pre-school child’s self-confidence. The research objectives: 1.To investigate and analyse pedagogically psychological literature about self-confidence and its promotion. 2.To study resources on self-confidences’ promotion for middle pre-school children. 3.To define the role of the play in the process of forming children’s positive self-confidence. 4.To carry out a research about the influence in the process of forming self-confidence. The paper consists of two parts. In the first part quotes about the development of self-confidence for middle pre-school children are included. The first sub-chapter is devoted to the definition and the essence of self-confidence. The second sub-chapter describes the development of self-confidence for pre-school children; in the third sub-chapter the role of the family in the promotion of child’s self-confidence is described. While the fourth chapter is devoted to the role of the play in the promotion of child’s self-confidence. The second part of the paper is devoted to the analysis. This chapter consists of two sub-chapters – the description of the research and practical research. Practical research was carried out to find out how to promote the development of self-confidence with the help of play. At the beginning and after 12 weeks at the end of the research, according to criteria stated in the theoretical part, the level of child’s self-confidence was evaluated. Children were observed, parents were given a questionnaire in order to better understand children. Family, teacher and child need to cooperate in order to raise child’s self-confidence. Key words: pre-school, middle age, self-confidence, play, child, family. The paper consists of 53 pages, 3 tables, 19 pictures, 6 appendices and 44 references.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectpašapziņa
dc.subjectbērns
dc.subjectvidējais pirmskolas vecums
dc.subjectrotaļa
dc.subjectpirmskola
dc.titleBērna pašapziņas attīstības veicināšana rotaļās vidējā pirmsskolas vecumā
dc.title.alternativeThe Development of Child's Self-confidence through Plays at the Middle Preschool Age
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record