Show simple item record

dc.contributor.advisorIeriķe, Anita
dc.contributor.authorUmbleja, Elīna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-07T02:02:23Z
dc.date.available2018-01-07T02:02:23Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61829
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37818
dc.description.abstractDarba autore: Elīna Umbleja. Darba vadītāja: Anita Ieriķe Darba tēma: Brīvdabas pedagoģija Latvijā Darba mērķis: pētīt saudzīgu attieksmi pret dabu veidošanās iespējas brīvdabas pedagoģijas pieejā. Pētījuma hipotēze: saudzīga attieksme pret dabu bērniem veidojās, tad, ja tiek dota iespēja pašiem darboties, pētīt, izzināt brīvā dabā. Brīvdabas pedagoģisko pieeju visspilgtāk raksturo mūsdienām netradicionāla mācību vide – brīvdabas teritorija, bez skolas ēkas un tās ierastās vides. Brīva daba nav tikai apzīmējums mācību videi, bet gan alternatīvai pieejai pedagoģijā, kurā būtiska loma ir gan atbilstoši kvalificētam pedagogam, gan izmantotajām metodēm, gan noteiktām sadarbības formām ar bērnu un ģimeni (Severson, 2015). Latvijā šobrīd ir maz izglītības iestādes, kas īstenotu Brīvdabas pedagoģisko pieeju. Autores personiskā pieredze liecina, ka sabiedrībai Latvijā ir maz zināms par šo pedagoģisko pieeju un tās realizēšanas aspektiem. Pētījuma metodes: teorētiskā – literatūras analīze. Empīriskā- novērošana, praktiskais darbs ar bērniem, iegūto rezultātu analīze. Rezultāti: Bērni, kur ikdienā apmeklē bērnudārzu kurā tiek realizētas brīvdas pedagoģijas idejas uzrādīja augstākus rādījumus visos izvirzītajos kritērijos. Bērnam ir pozitīvāka, rūpju pilna attieksme pret dabu. Bērni, kuri mērķtiecīgi atrodas ikdienā ārā un mācās dabā, vairāk prot paust savu attieksmi par parādībām, notikumiem, kas norisinās dabā. Viņiem ir pietiekami daudz zināšanu un izveidojies viedoklis, lai paustu savu attieksmi par parādībām, notikumiem, kas norisinās dabā. Augstākus rādījumus uzrādīja PII „X”, kur ikdienā bērni pavada mērķtiecīgi organizētu laiku dabā. Bērni ir empātiksi prot līdzjust dažādiem notikumiem, parādībām. Atslēgas vārdi: pirmsskola, pedagoģiskā pieeja, brīvdabas pedagoģija, attieksme pret dabu.
dc.description.abstractAuthor: Elīna Umbleja. Research supervisor: Anita Ieriķe Work theme: Outdoor pedagogy in Latvia Research aim: research gentle attitude formation towards nature using outdoor pedagogy approach.. Research hypothesis: children’s gentle attitudes towards nature are formatting if they have opportunity to spent time, find and study nature. Outdoor pedagogy approach has untraditional learning environment what makes this approach differ from traditional learning methods. Learning environment is without school buildings and usual environment. In this approach nature not stand only for learning environment, but alternative approach in pedagogy, where most important role have pedagogue, used methods, forms of cooperation with children and his family. (Severson, 2015). Only few pre-school educational institutions in Latvia use outdoor pedagogy approach. From authors personal experience and research shows that in Latvia society don’t have knowledge about this pedagogy approach and what is needed to use this approach Research method: theoretical – literature analysis Empirical - observation method, practical exercises with children’s, data analysis. Results: Children’s who attends pre-school where outdoor pedagogy approach is used showed higher results all measured criteria for research. These children’s have more positively and careful attitude against nature. Children’s who spends time in outdoors and learns in nature, can express their attitude for phenomena, events of nature. They have a good knowledge and opinion to express opinion for phenomena, events of nature. Higher level for all measured criteria was showed by children’s from pre-school education institution “X”, who spends their time and lessons outdoors. Children’s in this pre-school education institution are more empathic and sympathize for events and phenomena of nature.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectPIRMSSKOLA
dc.subjectBRĪVDABA
dc.subjectATTIEKSME PRET DABU
dc.subjectPEDAGOĢISKĀ PIEEJA
dc.titleBrīvdabas pedagoģija Latvijā
dc.title.alternativeOutdoor pedagogy in Latvia
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record