Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošās darbības sekmēšana rokdarbos
Author
Grūbe, Aiga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Priede, Ligita
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Autores Aigas Grūbes kvalifikācijas darba “Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošās darbības sekmēšana rokdarbos” mērķis ir izpētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošās darbības sekmēšanas iespējas rokdarbos. Pētījuma teorētiskā bāze sastāv no nozares profesionāļu, pētnieku un teorētiķu atziņām un teorijām saistībā ar radošumu, radošu darbību, vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošuma attīstību un rokdarbiem kā šī procesa iespējamo veicinātāju (Ļ. Vigotsks, Ž. Piažē, J. A. Students, R. Fišers, A. Ļubļinska, V. Hibnere, D. Lieģeniece, Dž. Rodari u. c.). Ar teorētisko un empīrisko pētniecības metožu palīdzību Ķeguma novada “X” pirmsskolas izglītības iestādē tika veikts 14 vecākā pirmsskolas vecuma bērnu pētījums, identificējot bērnu radošuma attīstības līmeni attiecībā pret trim radošuma kritērijiem gan pirms, gan pēc pētījuma realizācijas un nosakot bērnu individuālos, kā arī kopējos rezultātus pret katru radošuma līmeņa noteicošo kritēriju, tādējādi atbildot uz izvirzīto pētījuma jautājumu – vai rokdarbi sekmē radošo darbību bērniem vecākajā pirmsskolas vecumā. Darbs sastāv no 55 lappusēm, ietverot 25 attēlus, 4 tabulas un 55 bibliogrāfiskās vienības. The aim of author’s Aiga Grūbe Qualification Paper called “Development of Creative Activity for the Oldest Preschoolers by Handicrafts” is to find out whether it is possible to develop the creative activity for the oldest preschoolers by handicrafts. The theoretical research base consists of professionals’, researchers’, and theoretical concepts developers’ theories of creativity, creative activity, development of creativity for the oldest preschoolers and handicrafts as a possible tool how to achieve that (Ļ. Vigotsks, Ž. Piažē, J. A. Students, R. Fišers, A. Ļubļinska, V. Hibnere, D. Lieģeniece, Dž. Rodari etc.). By using both theoretical and empirical methods, the research of the 14 oldest preschoolers was conducted at Ķegums municipality's preschool educational institution “X”, which allowed to identify children’s creativity level based on three creativity criteria before and after the research, defining both children’s individual and collective data towards all the creativity criteria and answering to the defined research question – whether handicrafts is a tool how to develop the oldest preschoolers’ creative activity. The paper consists of 55 pages including 25 illustrations, 4 charts and 55 bibliographic units.