Piecgadīgu bērnu dabas izzināšanas un veicināšana caur vērojumiem un eksperimentiem
Author
Matisāne, Jekaterina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vociša, Rūta
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats : “Piecgadīgu bērnu dabas izzināšanas veicināšana caur vērojumiem un eksperimentiem”. Darba autore: Jekaterina Matisāne Pētījuma hipotēze: Piecgadīgu bērnu dabas izzināšanas veicināšana caur vērojumiem un eksperimentiem notiks veiksmīgi tad, ja: -pedagogs motivēs bērnus uz eksperimentālo darbību -tiks veikta praktiska darbošanās Pētījuma mērķis: Piecgadīgu bērnu dabas izzināšanas veicināšana caur vērojumiem un eksperimentiem. Kvalifikācijas darbs sastāv no trīm daļām, kurās ietvertas vairākas apakšnodaļas. Teorētiskajā daļā tiek aplūkoti vairāku pedagogu un pētnieku uzskati un skaidrojumi par dabas izzināšanas veicināšanu. Empīriskās daļas saturs balstās uz praktisku pētījumu, kurā piedalījas Rīgas X. Pirmsskolas Izglītības iestades piecgadīgie bērni, skolotāja un vecāki. Pētijumā tiek atspoguļotas vairākas dabaszinību vērojumi, kuri bērniem tika piedāvāti veikt dažādu uzdevumu veikšanai. Bērni tika noveroti. Pētījuma objekts: Piecgadīgu bērnu dabas zinības process Pētījuma priekšmets: Dabas izzināšanas veicināšana caur vērojumiem un eksperimentiem. Pētījuma uzdevumi: 1.Iepazīties ar pedagoģiski – metodisko literatūru par tēmu. 2.Veikt pētījumu par dabas izzināšanu piecgadīgiem bērniem vērojot un eksperimentējot. 3.Izstrādāt vērojumu un eksperimentu aprakstus un darba lapas. Pētījuma metodes: -Novērošana -Pedagoģiskais eksperiments -Anketēšana Atslēgas vārdi: izzināt, vērojumi, eksperimenti. Darba apjoms: 45 lpp., 2 tabulas, 8 attēli, 10 pelikumi, izmantoti 20 literatūras avoti. The theme of this qualifying work, written by Jekaterina Matisane, is “Nature exploration of five-year-old children through observation and experimentation”. The qualifying work Hypothesis: Exploring the nature of five-year-old’s children through tutorials and experiments will be successful if: - Work will be done - The teacher motivates children with experimental activity The aim of the qualifying work: To study and promote the nature of five-year-old children through observation and experimentation. The qualification work consists of two parts, which include several sub-sections. The theoretical part discusse the views and explanations of several educators and researchers about promoting natural learning. The content of the empirical part is based on a practical study in which took a part five- years- old children, a teacher and the parents of Riga X. Preschool Education Institutions. The study reflects a number of natural sciences observations that were offered to children for various tasks. Children were valued. Object of the qualifying work: the process of natural science of five-years children The subject of the qualifying work: promoting natural exploration through observations and experiments. Tasks of the qualifying work: 1. To get acquainted with pedagogical and methodological literature of topic. 2. Carry out about the study of nature in observation and experimentation of five-year-old children. 3. Develop observation and experiment descriptions and worksheets. The qualifying work methods: - Observation - Pedagogical experiment - Questioning Keywords: find out, observations, experiment. The volume of qualifying work consist of 45 pages, 2 tables, 8 drawings, 10 attachments. Were used 20 literatures sourses.