Show simple item record

dc.contributor.advisorAugstkalne, Dace
dc.contributor.authorLavrikova, Jaņina
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-07T02:02:27Z
dc.date.available2018-01-07T02:02:27Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61838
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37826
dc.description.abstractDarba temats: Kustību apguves sekmēšana bērniem agrajā bērnība pirmsskolas dienas ritā. Darba autors: Jaņina Lavrikova Darba mērķis: teorētiski analizēt un praktiski pētīt mazbērna vecuma bērnu kustību apguves sekmēšanu dažādās fiziskajās aktivitātēs pirmsskolā. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiska un empīriskā daļa, kurās ir ietvertas vairākas apakšnodaļas. Teorētiskā daļā tiek analizēti literatūras un informācijas avoti saistībā ar pamatkustību apguves sekmēšanu fiziskās aktivitātēs pirmsskolas dienas ritā. Uzmanība tiek likta uz to, cik svarīgi ir sekmēt kustību apguves agrajā bērnībā un meklēti risinājumi, kā to var veiksmīgāk izmantot darbā ar bērniem, lai tas būtu nepiespiestā un interesantā veidā. Tiek rasti teorētiski pamatojumi, balstoties uz kuriem var sekmīgi organizēt praktisko darbību. Darbā tiek izmantoti vairāku autoru darbi un paustās atziņas, kas saistītas ar kvalifikācijas darba tematu un mērķi. Empīriskā daļa tiek veikts praktisks pētījums par bērnu kustību apguves sekmēšanu, iesaistoties dažādās pirmsskolā organizētajās fiziskajās aktivitātēs. Darbā tika izmantotas empīriskā pētījuma metodes: novērošana un pedagoģiskā darbība. Pētījumā piedalījās 14 bērni vecumā no 2 – 3 gadiem. Pētījuma sākumā iegūtie rezultāti nodrošināja iespēju sistemātiski un mērķtiecīgi organizēt fiziskās aktivitātēs pirmsskolā, lai sekmētu mazbērna vecuma bērnu kustību apguves sekmēšanu. Pētījumā beigās apgūtie rezultāti tika apkopoti tabulās un attēlos. Pētījumā tika izvirzīts un atbildēts pētījuma jautājums – “Vai iesaistoties dažādās fiziskajās aktivitātēs var sekmēt kustību apguvi bērniem agrajā bērnībā?” Pēc veiktā praktiskā pētījuma atbilde uz jautājumu – sekmīga kustību apguve bērniem agrajā bērnībā ir cieši saistīta ar bērnu iesaistīšanos fiziskajās aktivitātēs. Atslēgas vārdi: pirmsskolas dienas rits, pirmsskolēni, pamatkustības, fiziskās aktivitātes, agrā bērnība. Kvalifikācijas darbs sastāv no 2 nodaļām, tajā ir iekļautas 2 tabulas, 9 attēli, darbā izmantoti 44 literatūras un informācijas avotu, no kuriem 30 ir latviešu valodā un 14 svešvalodā un pievienoti 4 pielikumi.
dc.description.abstractTopic of the Qualification work: Successful acquisition of the movements of children at a young age during the day at a pre-school institution. Author: Jaņina Lavrikova Aim: The aim of this research is to theoretically analyze and practically investigate how toddlers master movements in different physical activities at a pre-school institution. The qualification work includes two chapters – theoretical and empirical parts, which consists of a number of sub-chapters. Literature and Informational sources review that are related to successful mastering of main movements during the day are analyzed in theoretical chapter. The main focus is put on the importance of learning movements successfully during the early childhood and finding solution how to make it easy and interesting for toddlers. Searching for theoretical proofs, based on which practical part can be successfully completed. A number of authors' works that are related to the main topic and purpose of qualification work are used in the paper. Practical research regarding children' movement acquisition progress by engaging in various physical activities organized at pre-school institution is covered in empirical part of qualification work. The following empirical research methods were used - observation and pedagogical activity. Fourteen children aged from 2 to 3 years were involved in the research. Collected results in the start of the research gave a possibility to organize systematic and directed physical activities in the pre-school institution in order to make the toddlers succeed in mastering of the movements. The collected results of the research are generalized in tables and figures. The research question was formulated and answered - "Is there a positive correlation between different physical activities and successful movement acquisition for children in early childhood?" After the conducted empirical research the answer to the research question is as follows - successful acquisition of movements for children in early childhood is directly connected with participation of the child in physical activities. Keywords: pre-school institution, children, main movements, physical activities, early childhood. Qualification work consists of 2 Chapters, 2 Tables, 9 Figures, 44 References (30 in Latvian language and 14 in Foreign language) and 4 Appendixes.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectpirmsskolas dienas rits
dc.subjectpirmsskolēni
dc.subjectpamatkustības
dc.subjectfiziskās aktivitātes
dc.subjectagrā bērnība
dc.titleKustību apguves sekmēšana bērniem agrajā bērnība pirmsskolas dienas rita
dc.title.alternativeSuccessful acquisition of the movements of children at a young age during the day at a pre-school institution
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record