Vidējā pirmskolas vecuma bērnu saskarsmes prasmju veicināšana kustību rotaļās
Author
Kļaviņa, Solvita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Augstkalne, Dace
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats: “Vidējā pirmskolas vecuma bērnu saskarsmes prasmju veicināšana kustību rotaļās.” Darba autore: Solvita Kļaviņa Darba apjoms 43 lpp., 6 attēli un 43 literatūras avoti. Darba mērķis: izpētīt un analizēt vidējā pirmskolas vecuma bērnu saskarsmes prasmju veicināšanu kustību rotaļās. Teorētiskajā daļā analizēti dažādu autoru A.Šponas, I.Čamanes, A.Līdumas, D.Dzinteres u.c. darbi, izzinot pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par saskarsmes prasmju sekmēšanu vidējā pirmskolas vecumposma bērniem, rotaļas nozīmīgumu pedagoģiskajā procesā, kā arī vecumposma vispārējo raksturojumu. Rotaļas darbības augstais motivācijas līmenis sekmē kognitīvo mehānismu un emocionālo procesu norisi un atvieglo dažādu prasmju pilnveidi. Empīriskajā daļā autore, pamatojoties uz apgūto teoriju, pētījusi bērnu saskarsmes prasmju veicināšanu kustību rotaļās. Tika veikta bērnu izpēte rotaļu darbībā. Pētījumā iesaistīti vidējā pirmskolas vecuma bērni un apkopots vecāku viedoklis par kustību rotaļu izmantošanu saskarsmes prasmju veicināšanā. Veiktais darbs ļauj apgalvot, ka rotaļas nozīme bērna darbībā ir īpaši svarīga, tā ne tikai attīsta sadarbības prasmes, tā veicina valodas, uztveres, domāšanas attīstību, veidojas motivācija, mazinās spriedze. Tas sniedz jaunas zināšanas un ļauj patstāvīgi un radoši darboties. Atslēgasvārdi: pirmsskolēns, saskarsme, kustību rotaļas The Qualification paper theme: “The promotion of communication skills of pre-school children in movement games”. The authoress: Solvita Klavina The paper has 43 pages, 6 pictures and 43 literature sources. The aim of the paper: to investigate and analyze promotion of communication skills of pre-school children in movement games and accomplish suggestions for communication skills improvement. In the theoretical part has been analyzed different works from such authors like A. Spona, I. Camane, A. Liduma and D.Dzintere. The aim of the analysis is to compare the point of view of pedagogical and psychological representatives about how to promote communications skills and meaning of movement games in pedagogical process. In this part authoress characterizes age range of pre-school children. The high motivation of movement game promotes cognitive mechanism, emotional process. In the empirical part the authoress investigates communication skills in movement games. There has been done a research about children activities in movement games, including parents’ point of view about moving games. The research shows that games are very important element in improvement of communication skills, promotes language, perception, thinking development, developing motivation. It gives new knowledge and lets work single-handed and creatively. Key words: pre-schooler, communication, movement games.