Show simple item record

dc.contributor.advisorRomenkova, Valentīna
dc.contributor.authorLihačova, Jeļena
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-07T02:02:29Z
dc.date.available2018-01-07T02:02:29Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61841
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37829
dc.description.abstractKvalifīkācijas darbs izstrādāts par tēmu « Pasaka ka pirmsskolas bērnu tikumiskās audzināšanas līdzeklis».Es pievērsās šis tēmas nejauši. Katrs cilvēks izrāda interesi par pasakām. Jēdziens "pasaka" ir pazīstams gandrīz ikvienam cilvēkam kopš bērnības. Pasakas valoda - vienkārša, saprotama, darbības pasakās izpaužas ātri un spilgti, varoņu iezīmes ir maksimāli tuvas dzīvībai un realitātei, vai ir atbilstoša projekcija. Pasaka ieiet bērna dzīvē jau no agrīna vecuma, pavada to visā pirmsskolas bērnībā un paliek ar viņu visu mūžu. No pasakas sākas viņa iepazīšanās ar literatūras pasauli, ar cilvēku attiecību pasauli un apkārtējo pasauli kopumā. Pateicoties pasakai, bērns izzina pasauli ne tikai ar prātu, bet arī ar sirdi.Un ne tikai izzina, bet arī reaģē uz apkārtējās pasaules notikumiem un parādībām, pauž savu attieksmi pret labo un ļauno Pētījums sastāv no 2 daļām – teorētiskās un praktiskās. Teorētiskajā daļā analizēti tādi jautājumi kā tautas pasakas pedagoģiskais potenciāls, sniegts pārskats par pasaku izmantošanu bērnu audzināšanā vēsturiskajā aspektā. Dotajā pētījumā tiek akcentēts 5-6 gadu vecuma posms, analizējot pozitīvas pasaules uztveres veidošanās mehānismus šajā vecumā. Darba pirmajā nodaļā mēs pētījām pirmsskolas vecuma bērnu tikumiskas attīstības iezīmes, noteicam galvenos terminus un raksturojumus Darba otrajā nodaļā ir aprakstīts mūsu pētījuma virziens un rezultāti, lai identificētu tikuma jēdzienu veidošanās līmeni vidējā pirmsskolas vecuma bērniem ar pasaku palīdzību. Pētījums ietver sevī 3 posmus: diagnosticējušais, eksperimentālais, kontrole. Darba pētījumu daļā aprakstīts pētījuma metodoloģiskais pamats, dots pētāmās grupas raksturojums un pētījuma norises apraksts – pedagogu anketēšana, vecāku anketēšana un individuālās pārrunas par pētījuma aktualitāti, kā arī iegūto rezultātu analīze. Lai bērns izaugtu par labu cilvēku, ir nepieciešams sadarboties ar viņu, sākot ar agrīno bērnību. Un to veicina literatūra bērniem, pasakas, kas piepilda cilvēku sirdis ar labestību, augstsirdību, sirdsapziņu, godu un taisnīgumu. Atslēgas vārdi: PASAKA, PIRMSSKOLAS BĒRNI, PEDAGOĢISKAIS PROCESS, PAŠVĒRTĒJUMS UN PAŠAPZIŅA, TIKUMISKĀ AUDZINĀŠANA Kvalifīkācijas darba apjoms: 49 lpp, 5 attēli, 10 tabulas, 3 pielikumi, 33 literatūras avoti.
dc.description.abstractThe subject of this qualification paper is “The fairy tale as a means of moral education in children of upper pre-school age”. I chose this topic for a reason. Each individual has some sort of interest in fairy tales. The notion of “fairy tale” itself has been familiar to virtually everyone since birth. A fairy tale uses clear, simple language, the plot unfolds in quick and unexpected ways, while the characters are made as lifelike and relatable as possible. The fairy tale enters a child’s life early on and accompanies them throughout their pre-school years, ultimately staying with them for the rest of their lives. Each fairy tale is an introduction to how the world works, a way to understand things not just with one’s mind, but with one’s heart. The paper consists of two parts – a theoretical part and a practical part. The theoretical part considers matters of moral upbringing and the development of morality using fairy tales. In the first chapter, we studied the peculiarities of moral development in pre-schoolers, defined key terms and characteristic features. We also analyse matters such as the pedagogic potential of folk tales and provide an overview of using tales to incorporate historical aspects of upbringing. The study focuses on children aged 5-6 and analyses the mechanisms for forming a positive worldview at this age. The second chapter describes the procedure and results of our study to determine the degree of moral definition in medium pre-school age children through the medium of fairy tales. The practical part consists of three stages: diagnostics, experiment, and control. A description of methodological fundamentals is provided, the study population is described, and the experimental procedure is documented–it includes questionnaires for pedagogues, questionnaires for parents, and individual interviews regarding the importance of the study, followed by an analysis of the results obtained. In order for a child to become an upstanding adult, work on bringing them up must start in early childhood. This process is facilitated by children’s literature, fairy tales that sensitise people’s hearts to kindness, forgiveness, conscientiousness, dignity, and justice. Keywords: fairy tale, pre-schoolers, moral education, pedagogic process, moral upbringing The qualification paper consists of 49 pages, with 5 figures, 10 tables, 3 annexes, and draws on 33 Sources of literature.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectPASAKA
dc.subjectPIRMSSKOLAS BĒRNI
dc.subjectPEDAGOĢISKAIS PROCESS
dc.subjectPAŠVĒRTĒJUMS UN PAŠAPZIŅA
dc.subjectTIKUMISKĀ AUDZINĀŠANA
dc.titlePasaka ka pirmsskolas bērnu tikumiskās audzināšanas līdzeklis
dc.title.alternativeThe fairy tales as a means of moral education in children of uppr pre-school age
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record