Vidējās pirmsskolas vecuma bērnu pašapkalpošanās prasmju pilnveide radošās rotaļās
Author
Priževaite, Sella
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Sīle, Maruta
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore: Sella Priživaite. Kvalifikācijas darba temats. Vidējās pirmsskolas vecuma bērnu pašapkalpošanās prasmju pilnveide radošās rotaļās Kvalifikācijas darba vadītāja. Profesore, Dr.paed. Maruta Sīle Pētījuma objekts: radošo rotaļu process Pētījuma priekšmets: pašapakalpošanās prasmju pilnveide vidējā pirmsskolas vecuma bērniem Pētījuma mērķis: pētīt vidējā pirmsskolas vecuma bērnu pašapakalpošanās prasmju pilnveidi radošās rotaļās. Hipotēze: pirmsskolēna pašapakalpošanās prasmes tiek pilnveidotas, ja tiek izmantotas radošas rotaļas. Uzdevumi: 1.pētīt teorētisko literatūru par pašapkalpošanās prasmēm, 2.izzināt vidējā pirmsskolas vecuma bērnu pašapkalpošanās prasmes, 3.analizēt radošo rotaļu iespējas pašapkalpošanās prasmju pilnveidei. Pētījuma metodes: 1.teorētiskās - pedagoģiskās, psiholoģiskās literatūras analīze, 2.empīriskās metodes - novērošana Pētījuma bāze: Rīgas X pirmsskolas izglītības iestādes 9 bērni Atslēgas vārdi: pašapkalpošanās prasmes, pirmsskola, rotaļas, vecāki. Galvenie secinājumi: izmantojot daudzveidīgas un radošas rotaļas, tiek veicināta bērnu pašapkalpošanās prasmju pilnveide. Pareizi pielietojot rotaļas, tiek sekmēta bērnu vispusīga pilnveide, radīta interese par apkārtējo vidi, tiek veicināta oriģināla pieeja dažādām dzīves situācijām. Tāpēc pedagogam vai vecākam daudz jādarbojas ar bērnu, kā arī mērķtiecīgi jāizvēlas attiecīgās rotaļas, ko piedāvāt bērnam. Darba struktūra: ievads, 2 nodaļas, secinājumi, izmantoto avotu saraksts. Qualification’s paper author: Sella Priživaite. Qualification’s paper issue: The average pre-school age children’s self-service skill development in creative games Qualification’s paper supervisor. Professor, Dr.paed. Maruta Sīle The research object: creative game process The subject of the study: self-service skill development for the average pre-school age children The research aim: research the average pre-school age children’s self-service skill development in creative games The research tasks: 1.explore the theoretical literature on self-service skills. 2.explore the average pre-schoolers self-service skills. 3. analyse the creative game facilities for self-service skills development. The research methods: 1.theoretical - pedagogical, psychological analysis of literature 2.empirical method - to observe Hypothesis: pre-schoolers self-service skills are provided when you use creative toys The study database: Rigas X pre-school educational institutions 9 children Key words: self-service skill, pre-school, games, parents. Main conclusions: Using the diverse and creative games, contributes to the development of children's self-service skills. Using the right games, are created childrens comprehensive development, interest of the environment, the original approach to different situations in life. That is why educators or parents need to work so much with children, as well as need to be targeted on games they offer to the children Work structure: introduction, 2 Chapter, conclusions, list of used sources.