Show simple item record

dc.contributor.advisorGarjāne, Beatrise
dc.contributor.authorBangere, Svetlana
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-07T02:02:31Z
dc.date.available2018-01-07T02:02:31Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61848
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37834
dc.description.abstractKvalifikācijas darbs izstrādāts par tematu “Saskarsmes prasmju veicināšana 3-gadīgiem bērniem rotaļās”. Darba autors: Svetlana Bangere Darba vadītājs: Dr. paed. Beatrise Garjāne Pētījuma mērķis: Teorētiski pamatot un praktiski pārbaudīt saskarsmes prasmju veicināšanas pedagoģiskos paņēmienus 3-gadīgiem bērniem rotaļās. Pētījuma uzdevumi: 1.Apkopot teorētiskās atziņas par saskarsmes prasmēm un to veicināšanu pirmsskolā. 2.Raksturot 3-gadīgu bērnu saskarsmes prasmju līmeni un pārbaudīt prasmju veicināšanas pedagoģiskos paņēmienus. 3.Izveidot ieteikumus pirmsskolas pedagogiem saskarsmes prasmju veicināšanai 3-gadīgiem bērniem rotaļās. Pētījuma metodes: literatūras analīze, novērošana, izmēģinājumdarbība, datu apstrāde un aprakstošā analīze. Diplomdarba apjoms ir 51 lapaspuses, kas sastāv no titullapas, anotācijas latviešu un angļu valodā, satura rādītāja, ievada, teorētiskā apraksta 3 nodaļās, empīriskā pētījuma apraksta ar 7 tabulām, 3 attēliem, priekšlikumiem, secinājumiem un literatūras saraksta ar 28 vienībām. Kā arī 4 pielikumiem. Atslēgas vārdi: Saskarsme, rotaļa, trīsgadīgie bērni. Šajā diplomdarbā tika izpētīta rotaļa kā labākā pieeja 3-gadīgu bērnu saskarsmes veidošanai pirmsskolas izglītības iestādē. Šo tēmu izvēlējos tāpēc, ka vēlos dziļāk analizēt rotaļas nozīmi bērnu savstarpējo attiecību veidošanā. Darbā pirmajā nodaļā iepazīstinu: •ar saskarsmes jēdzienu, būtību, veidiem un par saskarsmes prasmju attīstības likumsakarībām, balstoties uz S. Kupčes, I. Sietnieces, V. Brālīša, L. Dubkeviča (1999), J. Kupča (1997), E. Landrātes un S. Tūbeles (2011), S. Omarovas (1996) u. c. autoru darbiem. •ar 3-gadīgu bērnu raksturojumu, balstoties uz G. Svences (1999), B. Švarces (1997), S. Gailumas (2002) u.c. autoru darbiem. •ar rotaļu kā saskarsmes prasmju veicinātāju pirmsskolā, balstoties uz D. Dzinteres un I. Stangaines (2007), V. Romenkovas (1997), S. Mileres (С. Миллер, 1999), I. Kāpostas (1993) u.c. autoru darbiem. Otrajā nodaļā veicu gan pedagoga un bērnu, gan bērnu un bērnu saskarsmi veicinošo rotaļu praktisko izpēti. Izpēte apkopota divās apakšnodaļās, kur ietilpst pedagoģiskie vērojumi rotaļās un rotaļnodarbībās, kā arī ir apkopoti rezultāti.
dc.description.abstractThe theme of the present qualification paper is “Developing of communication skills for three years old children with the help of games”. Research author: Svetlana Bangere Research supervisor: Dr. paed. Beatrise Garjāne Research goal: To justify theoretically and to try practically the pedagogical methods of developing communication skills for three years old children with the help of games. Research objectives: 1. To generalize the theoretical conclusions about communication skills and their developing in pre-school. 2. To characterize the level of three years old children’s communication skills and to try the methods of developing communication skills. 3. To offer recommendations to pre-school teachers for developing communication skills for three years old children with the help of games. Research methods: literature analysis, observation, empirical investigation, data processing and descriptive analysis. The volume of the diploma paper is 51 pages consisting of title page, abstract in Latvian and English, the table of contents, introduction, theoretical description with 3 chapters, empirical research description with 7 tables, 3 illustrations, proposals, conclusions and literature list with 28 units. In addition, there are also 4 appendixes. Key words: Communication, game, three years old children. In the following diploma paper the game is investigated as the best approach for building communication between three years old children in pre-school educational institution. I have chosen this theme because I would like to analyze deeper the meaning of game in building children’s mutual relationships. In the first part of the paper I inform: •about the concept of communication, its essence, forms and about the regularities of communication skills development referring to S. Kupčes, I. Sietnieces, V. Brālīša, L. Dubkeviča (1999), J. Kupča (1997), E. Landrātes un S. Tūbeles (2011), S. Omarovas (1996) and other author studies. •about the characterization of three years old children referring to G. Svences (1999), B. Švarces (1997), S. Gailumas (2002) and other author studies. •about game as the best approach for building communicational pre-school referring to D. Dzinteres un I. Stangaines (2007), V. Romenkovas (1997), S. Mileres (С. Миллер, 1999), I. Kāpostas (1993) and other author studies. In the second part I perform the practical research of games facilitating the communication between a teacher and children as well as between children and children. The research is generalized in the two subchapters consisting of the pedagogical observations of games and lessons with game elements. The results are generalized as well.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectsaskarsme
dc.subjectrotaļa
dc.subject3-gadīgie bērni
dc.subjectnovērošana
dc.subjectsaskarsmes prasmes
dc.titleSaskarsmes prasmju veicināšana 3-gadīgiem bērniem rotaļās
dc.title.alternativeDeveloping of communication skills for three years old children with the help of games
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record