Bērnu agresijas novēršanas paņēmieni jaunākajā pirmsskolas vecumā
Автор
Lāce, Aija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Дата
2017Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalifikācijas darba autors: Aija Lāce Kvalifikācijas darba zinātniskā vadītāja: profesore, Dr. psych. Tija Zīriņa Kvalifikācijas darba temats: Bērnu agresijas novēršanas paņēmieni jaunākajā pirmsskolas vecumā. Kvalifikācijas darbs sastāv no anotācijas, satura, ievada, divām nodaļām, secinājumiem un literatūras saraksta. Kvalifikācijas darba hipotēze konstatē to, ka bērnu rosināšana cienīt vienam otru ikdienas saskarsmē un pedagoga ieklausīšanās un bērna viedokļu uzklausīšana ir efektīvi paņēmieni, lai novērstu bērnu agresivitāti jaunākajā pirmskolas vecuma posmā. Kvalifikācijas darba mērķos ietilpa: analizēt pedagogu un psihologu teoriju atziņas par bērnu agresīvu uzvedību, raksturot agresīvu uzvedību jaunākajā pirmskolas vecuma grupā, izstrādāt ieteikumus pedagogiem par iespējamiem paņēmieniem bērnu agresivitātes novēršanai, analizēt apkopoto teoriju, veikt eksperimentus hipotēzes apstiprināšanai un izdarīt secinājumus. Pētījuma eksperiments vairāku nedēļu garumā tika veikts Rīgas „X” pirmskolas iestādes jaunākajā pirmskolas vecuma grupā. Atslēgas vārdi: agresija, vardarbība, paņēmieni, jaunākā pirmsskolas vecuma grupa. The author of the qualification paper: Aija Lāce Supervisor: Professor, Dr. psych. Tija Zīriņa The title of the qualification paper: PREVENTION METHODS OF CHILDREN AGRESSION IN JUNIOR PRE-SCHOOL AGE. The qualification paper consists of abstract, table of contents, introduction, two chapters, conclusions and references. The hypothesis of the qualification paper states that children’s encouragement to respect each other in their daily interaction and educator’s ability to hear children’s opinions and take them into consideration are effective methods for preventing children’s aggression in a youngest group of pre-school education. The objectives of the qualification paper were: to analyse the theory and opinions of educators and psychologists about the aggressive behaviour of a child, to describe the aggressive behaviour in a youngest group of pre-school education, to develop suggestions for educators with possible methods to prevent children’s aggression, to analyse the collected theoretical background, to conduct experiments for proving the hypothesis and to draw conclusions. The research experiment throughout the couple of weeks was conducted in a youngest group of Riga “X” pre-school education institution. Keywords: aggression, violence, methods, youngest group of pre-school education.