Show simple item record

dc.contributor.advisorVociša, Rūta
dc.contributor.authorJakseboga, Aija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-07T02:02:34Z
dc.date.available2018-01-07T02:02:34Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61860
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37843
dc.description.abstractDarba autors: Aija Jakseboga Darba veids: Kvalifikācijas darbs Studiju programma: Pirmsskolas izglītības skolotājs Darba zinātniskais vadītājs: Mg. Paed., lektore Rūta Vociša Darba temats: 3-4 gadus vecu bērnu radošuma attīstīšana brīvdabas pedagoģijā Kvalifikācijas darba mērķis: Teorētiski un praktiski izzināt radošuma attīstīšanas iespējas pirmsskolas vecuma bērniem brīvdabas pedagoģijā. Kvalifikācijas darbs sastāv no 2 daļām, kurās ietvertas vairākas apakšnodaļas Teorētiskajā daļā tiek aplūkoti vairāku autoru un pētnieku uzskati un skaidrojumi par brīvdabas pedagoģiju kā mācību metodi, kā arī radošuma attīstīšanas iespējām pirmsskolā. Pamatojoties uz dažādu autoru atziņām, tiek secināts, ka brīvdabas vide ir viens no labākajiem veidiem radošuma attīstīšanai pirmsskolā. Brīvdabas vide veido pamatu brīvības izjūtai gan fiziski, gan emocionāli, kas ir viens no galvenajiem radošuma veicināšanas faktoriem. Empīriskajā daļā tiek veikts pētījums, kurā piedalījās jaunākā pirmsskolas vecuma bērni. Izveidojot nodarbību ciklu “Rudens”, kas balstīts uz brīvdabas pedagoģijas principiem, ievērojot bērnu vecumposma īpatnības, tiek pētītas un analizētas radošuma attīstības iespējas. Pētījumā tiek atspoguļotas dažas brīvdabas pedagoģijas nodarbības, lai veiksmīgāk atspoguļotu bērnu radošuma attīstību pirms nodarbību cikla sākuma, tā vidus posmā un pētījuma beigās. Galvenais kvalifikācijas darba sasniegums ir bērnu radošuma attīstīšanās, kā arī secinājumu un priekšlikumu izstrāde radošuma attīstīšanas iespējām un kavēkļiem, kā arī brīvdabas pedagoģijas būtiskā un labvēlīgā ietekme uz bērna attīstību un fizisko un emocionālo veselību. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās daļas. Darbā ir 4.attēli, 6. tabulas un darba apjoms ir 43 lapaspuses. Darba galvenie atslēgas vārdi ir: brīvdabas pedagoģija, radošums, radošā domāšana, un bērnu radošuma attīstīšana.
dc.description.abstractAuthor of work: Aija Jakseboga Work type: Qualification work Study programm: Teacher of pre-school education Scientific supervisor of work: Mg. Paed., lector Rūta Vociša Work subject: Development of creativity for 3-4 year old children in outdoor pedagogy The purpose of qualification work: To find out theoretically and practically development of creativity for preschoolers in outdoor pedagogy. Qualification work consisting of 2 parts with several subchapters. The theoretical part consists of the views and explanations of several authors and scientists about outdoor pedagogy as a teaching method, as well as possibilities for developing creatiity in the preschool. Based on the findings of various authors, it is concluded, that the outdoor environment is one of the best ways to develop creativity in a preschool. The natural environment forms the basis for both physical and emotional sense of freedom, which is one of the main factors promoting creativity. The empirical part consists of a research involving younger preschoolers. The cycle "Autumn" was created based on the principles of outdoor pedagogy and the peculiarities of the childhood age. Creativity development opportunities are explored and analyzed during the activities. The research reflects some outdoor lessons to better demonstrate the development of children's creativity before the beginning of the lesson cycle, mid-term and at the end of the research. The main achievement of the qualification work is the development of children's creativity, as well as draw conclusions and suggestions on the possibilities and encumbrances to developing creativity, as well as the significant and beneficial effects of outdoor pedagogy on the development of the child and physical and emotional health. Qualification work consisting from 2 parts – the theoretical and empirical parts. There is 4 pictures, 6 tables and the work measure 43 pages. The main keywords of the work: outdoor pedagogy, creativity, creative thinking and development of creativity
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectBrīvdabas pedagoģija
dc.subjectRadošums
dc.subjectRadošā domāšana
dc.subjectBērnu radošuma attīstīšana
dc.title3 - 4 gadus vecu bērnu radošuma attīstīšana brīvdabas pedagoģijā
dc.title.alternativeDevelopment of creativity for 3 - 4 year old children in outdoor pedagogy
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record