Show simple item record

dc.contributor.advisorSīle, Maruta
dc.contributor.authorSavicka, Anita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-07T02:02:37Z
dc.date.available2018-01-07T02:02:37Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61871
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37851
dc.description.abstractKvalifikācijas darbs – Četrgadīgu bērnu pētniecisko prasmju pilnveide dabas vērojumos. Darba autore: Anita Savicka. Darba zinātniskā vadītāja: Dr. paed. Maruta Sīle. pētījuma mērķis: pētīt četrgadīgu bērnu pētniecisko prasmju pilnveides iespējas dabas vērojumos. pētījuma uzdevumi: 1.analizēt pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par pētnieciskām prasmēm, 2.raksturot pētnieciskās prasmes četrgadīgiem bērniem, 3.organizēt pētījumu un pamatot metožu izvēli, 4.pārbaudīt izvirzīto hipotēzi, tās lietderību praksē, 5.analizēt iegūtos datus. Kvalifikācijas darba apjoms: izmantotā literatūra un avotu saraksts 44 lpp., 12 tabulas, 11 attēli, izmantotās literatūras un informācijas avoti sastāv no 39 vienībām,7 no tām svešvalodā, pievienoti 3 pielikumi. Darbs sastāv no: ievada, 2 daļām, 7 apakšnodaļām, secinājumiem, ieteikumiem, literatūras saraksta. Teorētiskā daļā ir raksturotas vidējā vecumposma bērnu attīstības likumsakarības, pētniecisko prasmju pilnveides iespējas. Apkopotas pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par pētnieciskām prasmēm. Teorētiskajā daļā tika izmantoti tādu autoru darbi kā: Freiberga L., Priede L., Jurgena I., Kalniņa D., atziņas u.c. Empīriskā daļā tika raksturots pedagoģiskais process četrgadīgu bērnu pētniecisko prasmju pilnveidei, pētījuma rezultāti apliecina izvirzīto hipotēzi, kas ļauj apstiprināt hipotēzi – četrgadīgo bērnu pētniecisko prasmju pilnveide dabas vērojumos būs sekmīgāka ja tiks: izvēlētas vecumposmam atbilstoši vērojumi, tiks cienīts bērnu viedoklis. Atslēgas vārdi: pirmsskolas vecuma bērni, prasmju pilnveide, dabas vērojumi.
dc.description.abstractQualification work: Skill development of 4 year old children during the nature observation. Author: Anita Savicka. Scientific supervisor of work: Dr. paed. Maruta Sīle. the purpose of the research: o research skill development of 4 year old children during the nature observation. research tasks: 1.to analyze quotes about research skills from scientists of education and psichology, 2.to characterize research skills in 4 year old children, 3.to organize the research and to justify the use of methods, 4.to examine the hypothesis and its use in practice, 5.to analyze the obtained data. The volume of the qualification work: the list of references and used literature - page 42., it contains 39 units, 7 of them in a foreign language; 12 tables, 11 pictures and 3 appendixes attached. The work has: Introduction, 2 parts, 6 subchapters, conclusions, suggestions and list of references. The theoretical part describes the regularities of child development at the avarage age, the opportunities for development of the research skills. Collection of quotes about research skills from scientists of education and psychology. The empirical part describes educational process in developing observation skills in 4 year old children. The results of research proves the suggested hypothesis - the observational skills in 4 year old children will be developed more successfully if: age appropriate observations are chosen and if children's opinion is taken into consideration. Key words: preschool children, skill development, nature observations.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectPirmsskolas vecuma bērni
dc.subjectprasmju pilnveide
dc.subjectDabas vērojumi
dc.subjectpētnieciskās prasmes
dc.titleČetrgadīgu bērnu pētniecisko prasmju pilnveide dabas vērojumos
dc.title.alternativeSkill development of 4 year old children during the nature observation
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record