Show simple item record

dc.contributor.advisorStangaine, Inga
dc.contributor.authorBrūvere, Santa
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-07T02:02:37Z
dc.date.available2018-01-07T02:02:37Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61874
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37853
dc.description.abstractKvalifikācijas darbs ir izstrādāts par tēmu „Rotaļas vidējā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma bagātināšanai”. Kvalifikācijas darba autore: Santa Brūvere Izvēlētās tēmas aktualitāte pamatojama ar to, ka rotaļas pirmsskolas vecuma bērniem rada patīkamas izjūtas un attīsta ne tikai valodu, bet arī citas eksistenciālas prasmes un iemaņas, tādēļ būtiski ir izpētīt kā ar rotaļu palīdzību var bagātināt bērnu vārdu krājumu. Pētījuma mērķis: teorētiski izzināt un praktiski pamatot vidējā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma sekmēšanas iespējas rotaļās. Pētījums sastāv no divām daļām- teorētiskā un empīriskā pētījuma. Teorētiskajā daļā tika analizēta vārdu krājuma attīstīšanas nozīmības pirmsskolas vecumā, rotaļu izmantošanas daudzveidības un konkrētā vecumposma valodas un vārdu krājuma attīstības īpatnības. Empīriskajā pētījumā tika izstrādāti bērnu vārdu krājuma attīstības izvērtēšanas kritēriji, izveidots rotaļu un spēļu komplekss vārdu krājuma bagātināšanai un praktiski izpētīta rotaļu izmantošanas efektivitāte bērnu vārdu krājuma bagātināšanā. Pētījumā tika apstiprināta hipotēze: vidējā pirmsskolas vecuma bērnu vāru krājuma bagātināšana noritēs sekmīgi, ja: •pedagogs izmantos pedagoģiskajā procesā bērniem piemērotas dažādas rotaļas un spēles (didaktiskās, pirkstu rotaļas, rotaļas ar dziedāšanu u.c.) ; •izraisīs bērnos pozitīvas emocijas un vēlmi līdzdarboties. Atslēgvārdi: vārdu krājums, rotaļa, pedagoģiskā darbība, pirmsskolas vecumposms Diplomdarba apjoms: 43 lpp, 10 attēli, 4 tabulas, 1pielikumi, 39 literatūras avoti.
dc.description.abstractDiploma paper is developed on the topic: The application of games in everyday vocabulary enrichment for primary school students ages 4 and 5 . The actuality of the chosen topic is based on the fact that children of preschool children play a pleasant sensation and develop not only language but also other existential skills; therefore, it is important to study how the play of children can enrich children's vocabulary. The purpose of the research: to study and substantiate theoretically the possibilities of promoting secondary vocabulary of children of pre-school age in play. The study consists of two parts - a theoretical and empirical study. The theoretical part analyzed the significance of the development of vocabulary in pre-school age, the peculiarities of the use of dances and the development of the language and vocabulary of a specific age group. The empirical study developed criteria for evaluating the development of children's vocabulary, created a play and game complex for the enrichment of vocabulary, and practically explored the effectiveness of the use of dummies in the enrichment of children's vocabulary. The study confirmed the hypothesis: the enrichment of the average pre-school children's stock will be successful if: • The teacher will use different games and games suitable for children in the pedagogical process (didactic, fingering, playing with singing, etc.); • Cause positive emotions and desire to participate in children. Keywords: vocabulary, play, pedagogical activity, preschool age Diploma paper: 43 pages, 10 pictures, 4 tables, 1 attachments, 39 literature sources.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectvārdu krājums
dc.subjectrotaļa
dc.subjectpedagoģiskā darbība
dc.subjectpirmsskolas vecumposms
dc.titleROTAĻAS VIDĒJĀ PIRMSSKOLAS VECUMA BĒRNU VĀRDU KRĀJUMA BAGĀTINĀŠANAI
dc.title.alternativeThe application of games in everyday vocabulary enrichment for primary school students ages 4 and 5
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record