Show simple item record

dc.contributor.advisorJurgena, Inese
dc.contributor.authorMalkeviča, Liene
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-07T02:02:38Z
dc.date.available2018-01-07T02:02:38Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61876
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37855
dc.description.abstractDarba autors: Liene Malkeviča Pētījuma tēma: Dzimuma identitātes veidošanās brīvajās rotaļās pirmsskolas izglītības iestādē 3-5 gadu vecumā. Pētījuma mērķis – izprast dzimuma identitātes veidošanos un tās izpausmes bērniem 3 – 5 gadu vecumā brīvajās rotaļās. Darba vadītāja: Dr. paed. prof. Inese Jurgena Darba apjoms: 54 lappuses, 48 bibliografiskais nosaukums, 15 attēli, 2 tabulas, 8 pielikumi. Atslēgas vārdi: dzimums, dzimuma identitāte, zēni un meitenes, brīvā rotaļa, dzimuma izpausmes, audzināšana. Darbs sastāv no 2 daļām: 1. daļā tiek apskatītas pedagoģijas un psiholoģijas atziņas par bērnu dzimuma identitātes veidošanos, pēc bērna bioloģiskā un sociālā dzimuma (dzimuma identitātes un dzimuma izpausmēm). Pirmā darba daļa sastāv no trīm apakšnodaļām. Pirmajā apakšnodaļā ir aprakstīts dzimuma, veidošanās raksturojums, prenatālajā attīstības posmā norādot uz Miltuzes, Volfrūma un citu zinātnieku piedāvātajiem attīstības skaidrojumiem. Otrajā apakšnodaļā ir aprakstīts bērna dzimuma identitātes veidošanās raksturojums 3-5 gados, norādot uz Freida, Eriksona, Rohmann, Karpovas un citu zinātnieku piedāvātajiem dzimuma attīstības periodiem un izpausmēm. Akcentu liekot uz bērna iekšējām sajūtām un ārējās vides ietekmi uz tām. Trešajā apakšnodaļā ir aplūkota vides un brīvo rotaļu veidu ietekme uz dzimuma identitātes veidošanās procesu. Aprakstītas dzimuma atšķirīgās iezīmes, pirmsskolas izglītības iestādē un rotaļu laikā. 2. daļā atspoguļo pedagoģisko darbības izstrādi 3-5 gadīgu bērnu dzimuma identitātes attīstības sekmēšanai brīvajās rotaļās pirmsskolas izglītības iestādē „X”. Otrā nodala sastāv no trim apakšnodaļām. Pirmajā apakšņodaļā aprakstīts pētījumu organizācijas un metožu raksturojums. Otrajā apakšnodaļā ir aprakstīts pētāmās grupas raksturojums. Trešajā apakšnodaļā ir aprakstīta iegūto datu analīze. Pēc veiktā pētījuma tiek secināts, ka brīvo rotaļu un lomu sižetu rotaļu laikā bērns izzin sevi un iegūst sava dzimuma identitāti. 3 – 5 gadu vecumā notiek intensīva sava dzimuma izziņa, tādējādi secinu, ka bērna iekšējie un ārējie faktori iespaido dzimuma identitātes veidošanos pirmsskolā.
dc.description.abstractAuthor: LieneMalkevica Subject of research: The leisure play as a source of formation of a gender identity at a pre-school educational institution for the children from 3-5 years. Supervisor: Dr. paed. prof. Inese Jurgena Scope of work: 54 pages, 48 bibliographical notes, 15 figures, 2 tables, 8 annexes. Keywords: gender, gender identity, boys and girls, leisure play, gender manifestations, education. The work consists of 2 parts: Part 1 deals with pedagogy and psychology theories on the formation of children’s gender identity, including biological and social gender. This part consists of 3 sub-chapters. The first chapter describes the characteristics of the gender formation in prenatal period, referring to developmental explanations provided by Miltuz, Wolfram, and other scholars. The second chapter describes the formation of children’s gender identity at an age of 3-5 years, referring to the periods and manifestations of a gender development offered by Freida, Eriksona, Rohrmann, Karpov and other scholars, emphasizing the child's inner senses and the influence of the external environment. The third section deals with the impact of environmental and leisure activities on the process of forming a gender identity. Specific manifestations of a gender identity during the leisure play are described. The 2 part of the work reflects the pedagogical activities for the promotion of development of children's gender identity at an age of 3-5, and, specifically, the leisure play in the kindergarden "X". The second section consists of three sub-chapters. The first chapter describes the characteristics of research organization and methods. The second chapter describes the characteristics of the research group. The third chapter describes the analysis of the data obtained. According to the study, it is concluded that in a process of the leisure play and role plays, the child learns himself and acquires the identity of his or her gender. At the age of 3 - 5, an intensive cognition of one’s gender takes place. Therefore, I conclude that both the child's internal and external factors influence the formation of a gender identity in the preschool period.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectdzimums
dc.subjectdzimumu identitāte
dc.subjectzēni un meitenes
dc.subjectbrīvā rotaļa
dc.subjectdzimumu izpausmes
dc.titleDzimuma identitātes veidošanās brīvajās rotaļās pirmsskolas izglītības iestādē 3 -5 gadu vecumā
dc.title.alternativeThe leisure play as a source of formation of a gender identity at a pre-school educational institution for the children from 3-5 years
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record