Sešgadīgu bērnu runas prasmju apguve literāro darbu iepazīšanas procesā
Author
Daukšte, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalve, Aija
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autors: Inese Daukšte. Kvalifikācijas darba vadītāja: Aija Kalve Ineses Daukštes kvalifikācijas darba tēma ir „Sešgadīgu bērnu runas prasmju apguve literāro darbu iepazīšanas procesā”. Kvalifikācijas darba mērķis ir teorētiski noskaidrot un praktiski pētīt bērnu runas prasmju sekmēšanas iespējas literāro darbu iepazīšanas procesā. Lai mērķis tiktu sasniegts, bērni tika novēroti daiļdarbu lasīšanas laikā, tika spēlētas lomu rotaļas, lai sekmētu bērnu stāstītprasmi, raksturojot notikumus un tēlus literārajos darbos. Kvalifikācijas darbā autore iepazīstas un analizē pedagoģijas un psiholoģijas literatūru par runas un valodas attīstību. Tika izmantotas pārrunas, novērošanas metode, kā arī tika veikts pedagoģiskais izmēģinājums. Apstiprinājies, ka sešgadīgu bērnu runa literāro darbu iepazīšanas procesā tiks sekmēta, ja •ja izvēlētie literārie darbi būs atbilstoši vecumposmam; •ja izvēlētie metodiskie paņēmieni sekmēs runas attīstību; •ja literārie darbi tiks lasīti regulāri; Pētījums tika veikts Rīgas X pirmsskolas izglītības iestādē Pētījuma bāzi veido vecākās grupas( 6 gadi )bērni Pētījuma darbu veido divas nodaļas, secinājumi, literatūras avoti un pielikumi. Pētījuma darbs izklāstīts ir 55 lapaspusēs. Atslēgvārdi: Runa, valoda, literārie darbi, pirmsskola Anotation Author of the qualification paper: Inese Daukšte. Supervisor of the qualification paper: Aija Kalve The theme for the qualification paper of Inese Daukšte is “Acquirement of speech skills in the process of getting acquainted with literary works among six-years old children”. Purpose of the qualification paper is to theoretically clarify and practically research the ability to improve children’s mutual speech skills through acquaintance with literary works. In order to obtain the necessary information, the children were observed while they were reading, role-play games were played to improve children’s narrative skills by describing events and characters from the literary works. In the qualification paper the author analyzes pedagogy and psychology literature on speech and language development. Discussions, observation method, as well as pedagogical trial were conducted in the process. Through the research it was confirmed that the acquirement of speech skills in the process of getting acquainted with literary works among six years old children will be successful if •the chosen literary works are suitable for the according age group; •the chosen methodological techniques contribute to the development of speech; •the literary works are being read on a regular basis. The research was conducted in the Riga Preschool Educational Institution X. The research base was formed on six-years old children. The research consists of two chapters, conclusions, literature sources and annexes The research work is presented in 55 pages. Keywords – language, speech, literary works, pre-school