5-6 g.v. bērnu atmiņas sekmēšana tēlotājdarbībā pirmsskolā
Author
Kapuļina, Valentīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbs izstrādāts par tēmu „5-6 g.v. bērnu atmiņas sekmēšana tēlotājdarbībā pirmsskolā”. Pētījuma aktualitāti noteica atmiņas attīstības veicināšanas nozīmība pirmsskolas vecumposmā un tēlotājdarbības kā pedagoģiskās jomas izmantošanas iespēju izvērtēšana atmiņas attīstības veicināšanai 5-6 gadus veciem bērniem. Pētījuma mērķis ir teorētiski noskaidrot un praktiski pārbaudīt kā tēlotājdarbībā pirmsskolā sekmējama 5-6 g. vecu bērnu atmiņa. Pētījums sastāv no 2 daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā analizēti atmiņas kā psihiskā izziņas procesa teorētiskie koncepti- atmiņas jēdzieni, veidi, veicināšanas iespējas. Teorētiski raksturots konkrētais pirmsskolas vecumposms un atmiņas attīstības īpatnības 5-6 gadus veciem bērniem, kā arī atmiņas attīstības saistība ar citiem izziņas procesiem- uztveri, domāšanu, iztēli. Tāpat arī raksturota tēlotājdarbība pirmsskolā, tās mērķi, uzdevumi un metodoloģija. Empīriskajā pētījumā ir raksturota pētījuma metodoloģija, atmiņas novērtēšanas kritēriji un attīstības līmeņi, raksturotas un analizētas novadītās tēlotājdarbības nodarbības atmiņas attīstības veicināšanai, kā arī veikts pētījums, kurā atspoguļoti un analizēti katra grupas bērna atmiņas attīstības dinamikas rādītāji pētījuma periodā- sākumā un beigās. Veiktais pētījums sniedz atbildi uz jautājumu- kā tēlotājdarbībā pirmsskolā sekmējama 5-6 gadu vecu bērnu atmiņa. Atslēgas vārdi: atmiņas attīstība, izziņas procesi, tēlotājdarbības nozīme atmiņas veicināšanā, pedagoģiskā darbība Diplomdarba apjoms: 48 lpp, 20 attēli, 6 tabulas, 5. pielikumi, 37. literatūras avoti. The qualification paper is about the theme „5-6 year old children memory developement by means of creative tasks in kinder garden”. Investigation actuality makes the importance of memory developement as well as pedagogic use evaluation of creative works in pre-school age children memory developement for 5-6 year old children. The current investigation aim is to describe theoretically and check in practice how the creative works in pre-school age influence on 5-6 year old childrens` memory developement. The qualification paper has 2 parts – theoretical and empirical. In theoretical part the psyhical reference proceses theoretical concept is analized – the memory meaning, kinds and abilities. In theoretical part are also described pre-school children memory development`s peculiarities for 5-6 year old children, as well as memory`s development connection with other cognitive processes – understanding, thinking, imagination. This part also includes the creative tasks for pre-school children aims, tasks and metodology. The empirical part describes the investigation metodology, memory evaluation criteria and developement levels, are described and analyzed the creative work lessons for memory developement, as well as the investigation takes place, which depicts and analyses each children group memory developement dynamics – in the beginings and in the end of the investigation. The investigation made answers the question – how the creative tasks in pre-school age progress in 5-6 year old children memory. Key words: the memory developement, cognitive process, creatie work meaning in memory developement, pedagogical activity. The volume of qualification paper : 48 pages, 20. pictures, 6. tables, 5 attachments, 37 literature sources.