5-6 gadīgu bērnu radošās darbības attīstības sekmēšana vizuālajā mākslā
Author
Kokina, Vita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Randoha, Antra
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Mūsdienu straujajā laikmetā ir nepieciešami un pieprasīti cilvēki ar attīstītu un radošu skatienu dzīvē. Zinātniski pierādīts, ka tieši agrīnais cilvēka attīstības posms nosaka to, kāds cilvēks būs nākotnē, kā viņš domās un vai varēs pietiekoši efektīvi pildīt tam uzticēto funkciju. Šī iemesla dēļ ir tik būtiski šajā vecumā attīstīt bērnā radošumu. Un vizuālā māksla ir viens no veidiem šīs attīstības stimulēšanai. Darba tēma: 5-6 gadīgu bērnu radošās darbības attīstības sekmēšana vizuālajā mākslā. Šī kvalifikācijas darba mērķis ir teorētiski un praktiski izzināt radošās darbības sekmēšanas iespējas vizuālajā mākslā 5-6 gadīgiem pirmsskolas vecuma bērniem. Par galvenajiem uzdevumiem tika izvirzīti: teorētisko aspektu apzināšana attiecīgajā jautājumā, bērnu attīstības likumsakarību analīzes īstenošana, kā arī pētījuma par bērnu radošumu veicināšanas iespējām realizēšana un tā datu analīze, secinājumu izdarīšana. Darbā pāraudāmā hipotēze: radošās darbības attīstība vizuālajā mākslā vecākā pirmsskolas vecuma bērniem tiks sekmēta, ja tā tiek regulāri un pārdomāti organizēta, kā arī, ja nodarbību laikā izmantotu papildlīdzekļus to veicināšanai: zīmēšānu, aplicēšanu, kolāžu, veidošanu, konstruēšanu,darbs ar papīru,citiem materiāliem un rotaļu miniteātris. Darbā tiek pielietota teorētiskā pētīšanas metode (pedagoģiskās, psiholoģiskās un mākslas literatūras teorētiska analīze) un empīriskā metode (novērošana). Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās daļas. Darbā ir 5 attēli, 7 tabulas un darba apjoms ir 47 lapaspuses. Atslēgas vārdi: radošas darbības, vizuālā māksla, bērnu attīstīšana, 5-6 gadīgi bērni In today's fast-paced era, people with a developed and creative glance in life are needed and demanded. It has been scientifically proven that the early stages of human development determines what kind of person will be in the future, how he thinks and whether he will be able to perform the function entrusted to him effectively enough. For this reason, it is so essential at this age to develop creativity in a childhood. And visual art is one way of stimulating this development. The theme of the qualification work: Promotion of creative activity of children aged 5-6 in visual arts. The aim of this qualification paper is to theoretically and practically explore the possibilities of promoting creative activity in visual art for 5-6 year-old preschool children. The main tasks were: the identification of theoretical aspects in the relevant issue, implementation of the analysis of the regularities of children's development, as well as the implementation of the research on the possibilities for promoting children's creativity, and analysis of its data, making conclusions. Work hypothesis: the development of creative activity in visual arts for the elder preschool children will be encouraged if it will be organized regularly and thoughtfully, as well as if during the lessons use additional means for their promotion:drawing,application, collage,composition, construction,work with paper, other materials and toy theatre. In this work there are used the theoretical research method (theoretical analysis of pedagogical, psychological and artistic literature) and the empirical method (observation). The work consists of two parts – the theoretical and empirical parts. The 5 images, 7 tables and the amount of work is 47 pages. Key words: creative activities, visual art, children development, 5-6 year old children