Otras valodas apguves iespējas bilingvālās izglītības modelī pirmsskolā
Author
Mežecka, Lija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Uršuļska, Vladislava
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma:„Otras valodas apguves iespējas bilingvālās izglītības modelī pirmsskolā”. Kvalifikācijas darba mērķis: pētīt un pedagoģiski pamatot otras valodas apguves iespējas bilingvālās izglītības modelī pedagoģiskajā procesā pirmsskolā. Pētījuma hipotēze:otras valodas apguve notiek efektīvāk, ja pedagoģiskajā procesā izmanto rotaļu un nodrošina otras valodas lietojumu ikdienas situācijās. Pētījuma uzdevumi: 1. Analizēt bilingvālo izglītību vēsturiskā skatījumā. 2. Izzināt komunikatīvās pieejas priekšrocības otras valodas apguvē. 3. Teorētiski un praktiski pētīt otras valodas apguves nosacījumus bilingvālās izglītības modelī pirmsskolā. Kvalifikācijas darbs sastāv no 3 nodaļām: Pirmajā nodaļātiek analizēti otras valodas apguves vēsturiskie, filozofiskie, psiholoģiskie un pedagoģiskie aspekti. Šī darba daļa pamatota uz tādu autoru kā Ļ.Vigotskis,J. Anspaks, A. Pabriks, V. Poriņa u. c. literatūras analīzi. Otrajā nodaļātiek izskatīti galvenie otras valodas apguves nosacījumi un teorētiski pamatota rotaļas izmantošana valodas apguvē, pamatojoties uz I. Stangaines, D. Dzinteres, I. Freibergas, D. Augstkalnes, A. Vulānes, D. Markus un citu autoru darbiem. Trešajā nodaļāir atspoguļots praktiskais pētījums par rotaļas izmantošanas iespējām otras valodas apguvē – sniegts pētījuma metodoloģiskais pamatojums, izstrādāti valodas prasmju vērtēšanas kritēriji, aprakstīts praktiskais darbs ar bērniem pirmsskolas izglītības iestādes bērnu grupā, analizēti un atspoguļoti iegūtie rezultāti. Darba apjoms - 73 lpp., 66 bibliogrāfiskie nosaukumi, 4 tabulas, 5 pielikumus. Atslēgas vārdi: bilingvisms, bilingvālā izglītība, otras valodas apguve, pirmsskolas vecums. The subject of qualification work:„Сapability of second-language acquisitionin the model of bilingual preschool education ”. The purpose of qualification work:to study and to prove from a pedagogical point of view capability of second-language acquisition in pedagogical process of model for bilingual preschool education. The hypothesis of the research:second-language acquisition is more effective, if using a game while teaching and using second language in daily situations. The research tasks: 1. To analyze the second-language acquisition from the historical point of view. 2. To look the ability of the communicative approach in second-language acquisition. 3. To study theoretically and practically the conditions of second-language acquisition in the model of bilingual preschool education. The qualification work consists of 3 chapters: In first chapter of workare analyzed historical, philosophical, psychological and pedagogical aspects of second-language acquisition. This part of qualification work is based on the izdzest author's apostrofu izdzest work of L.Vigotskis,J. Anspaks, A. Pabriks, V. Porina and other authors. In the second chapter of workis written and theoretically approved a games usage for languages learning, based on I. Stangaines, D. Dzinteres, I. Freibergas, D. Augstkalnes, A. Vulānes, D. Markuses and other author works. In the third chapter of workis reflected a practical research about games usage for second language acquisition - provided a methodologically justification of research, the criteria are formulated for assessing of linguistic requirements, a practical work is described with a group of children in pre-schools, also the results are analysed and reflected . Work volume 73 p., 66 bibliographic titles, 4 images and 5 appendixes. The key words: bilingualism,bilingual education, second-language, preschool.