Show simple item record

dc.contributor.advisorEņģele, Zane
dc.contributor.authorBērziņa, Inese
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-07T02:02:44Z
dc.date.available2018-01-07T02:02:44Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61924
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37873
dc.description.abstractKvalifikācijas darba temats ir “vidējā pirmsskolas vecuma bērnu sociālo prasmju sekmēšana radošajās rotaļās”. Darba autore šādu darba tematu izvēlējās, lai noskaidrotu, kas ir radošā rotaļa un kā ar tās palīdzību sekmēt bērnu sociālās prasmes, kuras mūsdienu bērniem nav augstā līmenī. Pētījuma mērķis: teorētiski analizēt un praktiski pētīt vidējā pirmsskolas vecuma bērna sociālo prasmju sekmēšanas iespējas radošajās rotaļās. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām:  teorētiskās;  empīriskās. Teorētiskajā pētījumā analizēta sociālo prasmju būtība un struktūra pedagoģijas un psiholoģijas autoru darbos. Skaidroti jēdzieni: sociālās prasmes, socializācija, saskarsme. Analizētas sociālo prasmju attīstības veicināšanas iespējas radošajās rotaļās, ievērojot vidējā pirmsskolas vecuma bērnu psihofizioloģiskās attīstības likumsakarības. Pamatojoties uz iegūtajām atziņām, izstrādāti kritēriji un to rādītāji sociālo prasmju sekmēšanai radošajās rotaļās. Empīriskajā pētījumā raksturotas pētījumā izmantotās metodes. Veikta pedagoģiskā darbība sociālo prasmju sekmēšanai. Attēlos un tabulās uzskatāmi aplūkojami empīriskā pētījuma sākuma un beigu salīdzinošie dati, kas iegūti pēc izstrādātajiem kritērijiem. Veikta empīriskā pētījuma iegūto datu analīze. Pētījuma beigās tiek secināts, ka izvirzītā hipotēze ir apstiprinājusies, lai vidējā pirmsskolas vecuma bērnu sociālo prasmju sekmēšana radošajās rotaļās būtu sekmīgāka, pedagogam, mērķtiecīgi jāatlasa radošās rotaļas, kurās bērni veicina empātiju un saskarsmes prasmju attīstību. Darbs sastāv no 55 lpp, 8 attēliem un 8 tabulām.
dc.description.abstractThe title of the qualification paper is "Improving preschool mid age children's social skills in creative play activities" The author chose this topic to find out what creative play is and how children social skills development can be facilitated via creative play, since the level of social skills in new generation children is lowering. The purpose of the research: to analyse theoretically and study in practice the possibilities of facilitating social skill development of 4-5 year old children through creative play. The qualification paper consists of two parts: • theoretical, • empirical. The theoretical research analyses the essence and structure of social skills based on the papers published by pedagogy and psychology authors. Concepts clarified: social skills, socialisation, and communication. Taking into account the regularities of psychophysiological development of children of pre-school age, the possibilities of facilitating the development of social skills through creative play have been analysed. Based on the lessons learned, criteria and their indicators were developed for facilitating social skill development through creative play. The empirical research describes the methods used. Pedagogical activity was carried out to facilitate the social skill development. The figures and tables provide an overview of the comparative data obtained from the start and the end of the empirical research. This data was derived from the developed criteria. An analysis was done of the data obtained from this research. The conclusion of the research is that the hypothesis has been validated – in order to successfully advance the development of socials skills of 4-5 year old children through creative play; the teacher has to purposefully select creative games which cultivate empathy and develop communication skills in children. The paper consists of 55 pages, 8 pictures and 8 tables.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectsociālās prasmes
dc.subjectsaskarsme
dc.subjectsocializācija
dc.subjectradošās rotaļas
dc.titleVidējā pirmsskolas vecuma bērnu sociālo prasmju sekmēšana radošajās rotaļās
dc.title.alternativeImproving preschool mid age children's social skills in creative play activities
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record