Acu, roku koordinācijas sekmēšana zīmēšanas nodarbībās pirmsskolā 5-6 gadus veciem bērniem
Author
Rozenberga, Irina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats: ‘’Acu, roku koordinācijas sekmēšana zīmēšanas nodarbībās pirmsskolā 5-6 gadus veciem bērniem’’. Darba mērķis ir pētīt un analizēt zīmēšanas nodarbību procesu 5-6 gadus veciem bērniem acu un roku koordinācijas sekmēšanai. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskā daļa ietver literatūras avotu izpēti un analīzi, 5-6 gadus vecu bērnu acu un roku sekmēšanas nozīmi un iespējas zīmēšanas nodarbībās pirmsskolā. Empīriskās daļas izpēte, analīze un vērošana tika veikta laika posmā no augusta līdz oktobrim pirmsskolas izglītības iestādē ‘’X’’. Empīriskā daļā bērniem tika piedāvāti dažādi zīmēšanas paņēmieni un tehnikas, kuras sekmē bērnu acu un roku koordināciju. Pētījumā piedalās visi grupas bērni. Bērnu vārdi darbā ir mainīti. Mērķa sasniegšanai tika kārtīgi pārdomatas rotaļnodarbības, lai bērniem rastos pēc iespējas lielāka interese un motivācija darba izpildes procesā. Bērniem tika radīta pozitīva un iedrošinoša gaisotne. Rotaļnodarbību laikā tika veikta praktiska bērnu darbības analīze un izpēte. Kvalifikācijas darbā ir 46 lapaspuses, 7 attēli, 4 tabulas. Darbā ir 9 pielikumi un 37 literatūras avoti. The subject of research: ‘’Eyes and Hands Coordination Promotion in Drawing Lessons for 5-6 Year Old Children in Pre-School’’. The aimof research: To analyse and study peculiarities for 5-6 year old children eyes and hands coordination promotion in drawing lessons. The research work consists of 2 parts – theoretical and empirical. The empirical research analysis and observation were carried out from August to October at Pre – School institution ‘’X’’. During the empirical research the children were offered different ways and techniques which promote coordination between eyes and hands. During the research all the children were involved in the action of the group. Children names are changed. To achieve the aim well-considered play-games were organised. They helped to create better motivation for successful result. Positive and encouraging atmosphere were created as well. Analysis and study were carried out during the games. Qualification work icludes 46 pages, 7 pictures, 4 tables. 9 supplements and 37 literature sources.