Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles attīstības sekmēšana vizuālajā mākslā
Author
Segliņa, Liana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Randoha, Antra
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba „Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles attīstības sekmēšana vizuālajā mākslā”, mērķis ir teorētiski un praktiski izzināt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles attīstības sekmēšanas iespējas vizuālajā mākslā. Darba hipotēze vecākā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles attīstības sekmēšana vizuālajā mākslā būs sekmīgāka, ja pedagogs nodarbību procesā izmantojamos materiālus pielāgos atbilstoši bērnu vecumam, pirms nodarbību sākuma vai nodarbības gaitā stimulēs bērna iztēli ar atbilstošu literatūru, mūziku u.c. Darbs sastāv no ievada, divām daļām, nobeiguma, literatūras un avotu saraksta, pielikumiem. Pētījuma teorētiskā pirmā daļa balstās uz pedagogu, psihologu, filozofu R.Fišera, V.Hibneres, Ļ. Vigotska, A.Rebera, R.Ņemova, V.G.Krisjko, I.Freibergas atziņām par iztēli un vizuālās mākslas nozīmi un sekmēšanas iespējām bērnu attīstībā. Otrajā daļā atklāj pētījumu kā vizuālā māksla veicina vecākā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles attīstību. Pētījuma gaitā tika izstrādāts, pētījuma plāns, nodarbību cikls un veikta bērnu radošo darbu analīze un novērošana. Darbs sastāv no 44 lapaspusēm, to ilustrē 14 attēli, 3 tabulas, 6 pielikumi un 23 literatūras sarakstā iekļauti publikāciju un avotu nosaukumi. Atslēgas vārdi: vizuālā māksla, iztēle, radošums, attīstība. Qualification work „Senior preschoolers imagination development fostering opportunities for visual arts”, aims to theoretically and practically explore the oldest preschool children’s imagination development fostering opportunities for visual arts. The hypothesis of the senior preschool children imagination development promotion of the visual arts will be more successful if teacher adapt the materials used in the classroom according to the age of the children, before or during classes will stimulate the child’s imagination with appropriate literature, music, etc. The work consists of an introduction, two parts, conclusion, bibliography, annexes. Theoretical the first part is based on the teachers, psychologists, philosophers R. Fišera, V. Hübner, L. Vygotsky, A. Reber, A.Nemov, V.G.Krisjko, I. Freiberga knowledge about imagination and the visual arts and the importance of promoting opportunities for children’s development. The second part reveals the study as visual arts by encouraging older preschoolers’ imagination. During the research it was designed and conducted research plan, workshops cycle analysis of children’s creative work and observation. Thesis contains 44 pages, 14 pictures, 3 tables, 6 attachments, 23 reading list contains publications and name of source. Keywords: visual arts, imagination, creativity, development.