dc.contributor.advisor | Sīle, Maruta | |
dc.contributor.author | Putāne, Silva | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2018-01-07T02:02:46Z | |
dc.date.available | 2018-01-07T02:02:46Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.other | 61944 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37879 | |
dc.description.abstract | Kvalifikācijas darba autore: Silva Putāne. Kvalifikācijas darba temats: Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu pozitīvas pašizjūtas attīstība lomu rotaļās. Kvalifikācijas pētījuma mērķis – pētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu pašizjūtas attīstību lomu rotaļās. Kvalifikācijas darba struktūra – ievads, 2 nodaļas ar 5 apakšnodaļām, secinājumi, priekšlikumi, literatūras un avotu saraksts. Kvalifikācijas darba apjoms: 59 lpp., 6 attēli, 5 tabulas, 39 literatūras avoti, 4 pielikumi. Teorētiskā daļa balstās uz psiholoģiski pedagoģiskās literatūras analīzi. Empīriskās daļas pētījums veikts pirmsskolas izglītības iestādē X, kurā darba autore strādā vairākus gadus. Lai vērtētu bērnu pašizjūtu, tika veikta bērnu pedagoģiskā novērošana, lomu rotaļu izmēģinājuma darbība. Tika secināts, ka, izmantojot lomu rotaļas, ir iespējams pētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu pozitīvas pašizjūtas attīstību, ko nosaka vecākā pirmsskolas vecuma bērnu iepriekšējā dzīves pieredze. Sākotnējā situācijas konstatācijā un empīriskā pētījumā tika izvēlēti šādi kritēriji − 1.Rotaļājas draudzīgi. 2.Sadarbojas kolektīvā. 3.Prot iejusties un līdzpārdzīvot. 4.Brīvi pauž savu viedokli. 5.Vērtē savu rīcību. 6.Vērtēt citu cilvēku rīcību. 7.Ir izpalīdzīgs, uzmanīgs un iecietīgs pret citiem cilvēkiem. 8.Prot piekāpties. 9.Izsaka dusmas pieņemamā veidā. Kvalifikācijas darbs var tikt izmantots pirmsskolas izglītības iestādēs darbā ar vecākā pirmsskolas vecuma bērnu grupām. Darbs var būt lietderīgs arī augstākās izglītības iestāžu studentiem pedagoģiskās prakses laikā. | |
dc.description.abstract | Author of the paper: Silva Putāne. Title of the paper: Development of a Positive Self Image of an Older Preschool Age Children in a Role Play. The goal of the paper – to explore the development of self image of an older preschool age children in a role play. Structure of the paper – introduction, 2 chapters with 5 subchapters, conclusion, proposals, the list of the used sources of literature. Volume of the work: 59 pages, 6 pictures, 5 charts, 39 sources of literature, 4 appendices. Theoretical part ir based on the analysis of the psychological and pedagogical literature. A part of a practical research has been made in the preschool, where the author of the paper is working many years. Pedagogical observation and a role play was used to study the development of the children’s self image, which is set by the older preschool age children’s previous life experience. In the primary situation’s constatation and empyrical research such criteria were selected − 1.Plays friendly. 2.Collaborates with the collective. 3.Is able to fit in and sympathize. 4.Freely expresess opinion. 5.Evaluates his actions. 6.Evaluates actions of other people. 7. Is helpful, attentive and tolerant to other people. 8.Can concede. 9.Expresses anger in an acceptable way. Qualification paper can be used in preschool educational institutions working with the older age groups. Paper can also be useful for students of higher educational institutions during the pedagogical practice. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Pirmsskolas pedagoģija | |
dc.subject | pirmsskola | |
dc.subject | pašizjūta | |
dc.subject | attīstība | |
dc.subject | lomu rotaļas | |
dc.title | Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu pozitīvas pašizjūtas attīstība lomu rotaļās | |
dc.title.alternative | The Development of a Positive Self Image of an Older Preschool Age Children in a Role Play | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |