Show simple item record

dc.contributor.advisorRomenkova, Valentīna
dc.contributor.authorOzoliņa-Žubule, Sanita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-07T02:02:47Z
dc.date.available2018-01-07T02:02:47Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61963
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37883
dc.description.abstractPētījums izstrādāts par tēmu Tautas dziesma kā tikumiskās audzināšanas līdzeklis pirmskolas vecuma bērniem. Pētījuma aktualitāti noteica mūsu laikmeta izmaiņas bērnu tikumiskajā audzināšanā. Tikumiskās vērtības pamazām nonivelējas un daudzās ģimenēs tās vairs nav prioritāte. Priekšplānā izvirzās materiālais aspekts, ātra un viegla panākumu gūšana, bet klasiskās, neapstrīdamās vērtības kļūst par traucēkli. Tas degradē bērnu domāšanu un attīstību. Pētījuma mērķis ir pārbaudīt vai tikumiskās vērtības bērniem var attīstīt ar tautasdziesmu palīdzību. Pētījums sastāv no divām daļām: teorētiskās un praktiskās. Pētījuma teorētiskajā daļā analizēts tautasdziemu piedāvājums, to nozīme pedagoģijā, apskatīta bērna saistība ar tikumiskajām vērtībām caur tautasdziesmām. Apskatīti tādi autori kā K. Barons, E. Brastiņš. Pētīta tautasdziesmu atbilstība darba tikuma audzināšanā 3 – 6 gadus veciem bērniem, ņemot vērā šīs vecuma grupas īpatnības. Darba praktiskajā pētījuma daļā aprakstīta izmantojamā metodoloģija, veikts pētāmās grupas apraksts, pētījuma norises apraksts. Izmantota vecāku anketēšana, aptaujas, pedagoģiskā vērošana, vērojumu salīdzināšana, secinājumu izdarīšana. Praktiskajā daļā pētīts, kā ar tautasdziesmu palīdzību var motivēt bērnus pārņemt tikumiskās vērtības. Bērnu izpratnes veidošanai par pamatu ņemtas desmit autores izvēlētas tautasdziesmas. Apkopojot pētījuma rezultātus, attīstība bērnu tikumisko vērtību izpratnē, iemaņas un prasmēs ir novērota vairumā gadījumu. Rezultāti ir paaugstinājušies visiem bērniem. Tāpat ir attīstīta lasītprasme, stāstītprasme, vispārējas zināšanas par tautasdziesmām un sadarbība ar vecākiem. Pētījuma rezultāti liek domāt, ka tautasdziemas var izmantot kā pedagoģisku palīglīdzekli tikumisko principu veidošanā pirmskolas vecuma bērniem.
dc.description.abstractResearch is made about the folk song as a moral upbringing tool for pre-school age children. The relevance of the study was determined by our era’s changes in children’s moral upbringings. Moral values slowly lose significance and, in many families, they are not a priority anymore. At the forefront comes up material aspects, fast and easy successes, while the classic, undisputed values become an obstacle. It degrades child thinking and development. The objective of the study is to find whether the moral values for children can be developed with folk song help. The study consists of two parts: theoretical and practical. The theoretical part of the research analyzes the scope of folk songs, their role in pedagogy, and reviews child’s relationship with moral values through folk songs. The study also reviews such authors as K. Barons, E. Brastiņš and studies the relevance of folk songs to cultivate the virtues of work for 3 – 6 years old children, considering this age group’s special features. The practical part of the research describes the research group and the research process. Parental questionnaires were used, questionnaires, pedagogical observation, comparison of observations, making conclusions. The practical part studies how it is possible with the help of folk songs to motivate children to take over the moral values. The basic for making children’s comprehension have been taken ten authors selected folk songs. Collecting the results of the study, development of children’s comprehension of moral values, in skills and abilities has been observed in most cases. The results have risen for all children. The same way is development, reading, narrative skills, general knowledge about folk songs and working together with parents. The results of the research shows that folk songs can be used as a pedagogical aid for the creation of moral principles for pre-school age children.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectTautasdziesmas
dc.subjectPedagoģiskais process
dc.subjectTikumiskās vērtības
dc.subjectIemaņas un prasmes
dc.subjectPašvērtējums
dc.titleTautasdziesma kā tikumiskās audzināšanas līdzeklis pirmskolas vecuma bērniem
dc.title.alternativeThe folk song as a method for ethical education of preschool children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record