• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sīko pirkstu muskulatūras attīstīšana konstruēšanas nodarbībās 5-6 gadus veciem bērniem

Thumbnail
View/Open
299-62201-Belinova_Viktorija_vb13040.pdf (1.244Mb)
Author
Beļinova, Viktorija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vugule, Ērika
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Sīkās pirkstu muskulatūras attīstīšana konstruēšanas nodarbībās 5-6 gadus veciem bērniem Autore: Viktorija Beļinova Darba zinātn.vadītāja : Dr. paed.,Mg.hist., pētn. Ērika Vugule Diplomdarba apjoms: 54 lpp., ietver 10 attēlus, 9 tabulas, izmantoti 39 literatūras avoti Diplomdarbs izstrādāts ar mērķi teorētiski pētīt un empīriski pamatot konstruēšanas nodarbību izmantošanas iespējas pirkstu sīkās muskulatūras attīstīšanai 5-6 gadus veciem bērniem. Pētījumā analizēti plaši teorētiskie materiāli par sīkās muskulatūras attīstīšanas nozīmīgumu pirmsskolas periodā, par galveno attīstīšanas veidu izvēloties konstruēšanu, kas parasti pirmsskolas pedagoģijā tiek saistīta ar intelektuālu uzdevumu risināšanu, tomēr gan teorētiskie materiāli, gan arī empīriskie novērojumi apliecina, ka pastāv tiešas likumsakarības starp sīkās muskulatūras un domāšanas attīstību pirmsskolas vecuma bērniem. Empīriskā pētījuma ietvaros pētīti 12 pirmsskolas vecuma bērni, analizējot viņu darbību tādos konstruēšanas virzienos kā konstruēšana no konstruktoriem (lego, „Plus-plus”, „Sniegpārsliņas”), konstruēšana no papīra (origami), konstruēšana no dažādiem sadzīviskiem materiāliem, piemēram, saldējuma kociņiem. Iegūtie rezultāti ļauj apstiprināt pētījuma sākumā izvirzīto hipotēzi: ja skolotājs mērķtiecīgi un regulāri bērniem piedāvās konstruēt no dažādiem materiāliem, nodrošinot iespēju konstruēt patstāvīgi ārpus nodarbībām, tad 5-6 gadus vecu bērnu sīkā motorika attīstīsies veiksmīgi. Noslēgumā izstrādātās rekomendācijas ļauj darbu izmantot pirmsskolas skolotājiem, pedagoģijas studentiem un pirmsskolas vecuma bērnu vecākiem informācijai par bērnu sīkās motorikas attīstīšanas iespējām daudzveidīgā darbībā. Atslēgas vārdi: vecākais pirmsskolas vecums, pirkstu sīkā muskulatūra, sīkā motorika, konstruēšana
 
Development of small finger muscle in designing lessons for 5-6-year-old children Author: Victoria Belinova Work supervisor: Dr. paed.,Mg.hist., pētn. Ērika Vugule Bachelor paper size: 54 pages, contain 10 images, 9 tables, used 39 bibliography. The Bachelor's thesis has been developed to study the theory and empirically justify the use of designclasses for the development of small finger’s muscle for the children aged 5-6 years. The research analyses theoretical materials and the importance of developing small musculature in the pre-school period. Design classes were selected as the main research object, which is usually associated with the solution of intellectual tasks in preschool pedagogy. Theoretical materials and empirical observations confirm that there are direct regularities between the musculature progress and the development of thinking process in pre-school children. Within the framework of the empirical research, 12 preschool children were studied by analysing their activities in assembly tasks from constructors “Lego”, “Plus-Plus”, “Snowflakes”, paper folding (origami), design from a variety of household materials, such as ice cream sticks. The obtained results allowed to confirm the hypothesis raised at the beginning of the study: if the teacher will purposefully and regularly invite children to construct from various materials, providing with a possibility to assemble independently after school hours, then the small motor skills of children aged 5-6 will be developed successfully. The final paper recommendations make it possible to use the study resultosin developing small children's motor skills in their preschool activities. Key words: senior preschoolers, thin finger muscle, motoric function, designing
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38041
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV