Show simple item record

dc.contributor.advisorTūbele, Sarmīte
dc.contributor.authorBlumentāle, Olita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-02-02T02:02:08Z
dc.date.available2018-02-02T02:02:08Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other62224
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38046
dc.description.abstractDiplomdarba „Fonemātiskās uztveres pilnveide 5 – 6 gadīgiem bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem” mērķis ir teorētiski izzināt fonemātiskās uztveres attīstību un praktiski izstrādāt metodisko materiālu fonemātiskās uztveres pilnveidei 5 – 6 gadus veciem bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem. Nepieciešamību izstrādāt papildus metodisko materiālu darbam ar 5 – 6 gadīgiem bērniem ar fonētiski fonematiskiem traucējumiem nosaka fakts, ka arvien biežāk pirmsskolas vecākajās grupās bērniem ir runas traucējumi. Pētījuma mērķa sasniegšanai autore darba teorētiskajā daļā ir apskatījusi bērna vispārējo attīstību veselumā un attīstību bērniem ar runas traucējumiem. Autore izpētījusi fonemātiskās uztveres procesu, tā pārbaudes veidus un pilnveides darbības virzienus, īpašu vērību pievēršot bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem. Balstoties uz teorētiskajā daļā iegūto informāciju autore izstrādājusi metodisko materiālu fonemātiskās uztveres pilnveidei, kas izmantots darba empīriskajā daļā. Darba empīriskajā daļā autore veikusi 5 – 6 gadīgu bērnu novērošanu, aptauju skolotājiem par bērniem, logopēdisko dokumentu izpēti un bērnu logopēdisko izpēti (akcentējot fonemātiskās uztveres pārbaudi). Balstoties uz logopēdiskās izpētes dokumentu rezultātiem tika atlasīti pieci bērni ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem. Autore veica korekcijas darbu ar atlasītajiem bērniem, izmantojot savu izstrādāto metodisko materiālu. Pēc korekcijas darba tika veikta atkārtota logopēdiskā pārbaude un datu apstrāde. Atkārtotās pārbaudes rezultāti atspoguļo metodiskā materiāla efektivitāti un sniedz apstiprinājumu izvirzītajai hipotēzei, ka fonemātiskā uztvere 5 – 6 gadīgiem bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem pilnveidojas, ja tiek izstrādāti atbilstoši darba paņēmieni, tiek ņemtas vērā bērna attīstības likumsakarības. Darba struktūra: 59 lpp., 22 attēli, 3 tabulas, 3 pielikumi. Atslēgas vārdi: fonētiski fonemātiskie traucējumi, fonemātiskā uztvere, metodiskais materiāls, pirmsskola, fonemātiskās uztveres pilnveide.
dc.description.abstractThe aim of diploma thesis „Improvement of phonemic perception of 5 – 6 years old children with phonetic phonematic disorder” is to study theoretically the development of phonemic perception and practically work out methodological material for its improvement for children aged 5 – 6 years with phonetic phonematic disorder. The necessity to work out extra methodological material for work with children aged 5 – 6 with phonetic phonemic disorders is determined by the fact that speech disorders are more common in pre–school age groups. In order to reach the aim of the diploma thesis, in the theoretical part author has investigated the general development of the child in the whole and the development of children with speech disorder. Author has studied the process of phonemic perception, its types of examination and directions of improvement, paying special attention to children with phonetic phonemic disorders. Based on the information obtained in the theoretical part, the author developed a methodological material for phonemic perception improvement, which has been used in empirical part. In the empirical part, the author has done observation of children in age group 5 – 6 year, has done a questionnaire for teachers about children, has done research of logopedic documents and has done children’s logopedic research (emphasizing the phonemic perception testing). Based on the results of logopedic documents research, were selected five children with phonetic phonemic disorders. The author has done correction work with selected children using methodological material developed by her. After the correction work, a repeat logopedic examination and data processing were done. The results of repeated logopedic testing reflect the effectiveness of methological material developed by author and confirm the diploma thesis hypothesis that the phonemic perception for children aged 5 – 6 with phonetic phonematic disorder can be improved if appropriate working methods are developed and the child's developmental regularities are taken into consideration. Diploma thesis structure: 59 pages, 22 pictures, 3 tables, 3 attachments. Key words: phonetic phonematic disorder, phonemic perception, methological material, pre–school, phonemic perception improvement.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.titleFonemātiskās uztveres pilnveide 5-6 gadīgiem bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem
dc.title.alternativeImprovement of phonemic perception of 5 – 6 years old children with phonetic phonematic disorder
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record