Show simple item record

dc.contributor.advisorVugule, Ērika
dc.contributor.authorBobrova, Kristīna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-02-02T02:02:09Z
dc.date.available2018-02-02T02:02:09Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other62228
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38049
dc.description.abstractDarba tēma: 3 - 4 gadus vecu bērnu uztveres attīstība tēlotājdarbībā Darba autore: Kristīne Bobrova Darba zinātniskā vadītāja: Dr.paed., Mg. hist., pasniedzēja Ērika Vugule Darba apjoms: 50 lpp, 8 attēli, 4 tabulas, 50 literatūras un 11 Internet avoti, 7 pielikumi Darba mērķis: teorētiski un praktiski pētīt bērna uztveres veicināšanas iespējas tēlotājnodarbībās pirmskolā. Darba teorētiskajā daļā analizēta 3 -4 gadus vecu bērnu psihofiziskā attīstība, uztveres būtība un veidi, konkrētāk 3-4 gadus vecu bērnu uztveres īpatnības. Raksturoti tēlotājdarbību mērķi un uzdevumi pirmskolā, kā arī tēlotājdarbības un uztveres mijsakarības, analizējot konkrētas metodes, rotaļas un aktivitātes. Darba praktiskajā daļā tiek izstrādāti bērnu novērošanas kritēriji uztverei tēlotājnodarbībās, analizēti sākotnējas novērošanas rezultāti, izstrādāti plāni sešām telotājnodarbībām, analizēta bērnu darbība un uztvere šajās nodarbībās, kā arī veikta atkārtota novērošana pēc izstrādātajiem kritērijiem un salīdzināti rezultāti. Rezultātā izvirzītā hipotēze apstiprinājās. Hipotēze. 3-4 gadus vecu bērnu uztveres attīstība tēlotājnodarbībās tiks veicināta, ja darba uzdevumus, materiālus un darba tehnikas skolotāja izvēlēsies atbilstoši bērna attīstības īpatnībām.. Darba metodes: Teorētiskās – pedagoģiski psiholoģiskās literatūras analīze Empīriskās – bērnu novērošana, izmēģinājumdarbība. Iegūto datu matemātiskā analīze Atslēgas vārdi: tēlotājdarbība, uztvere, interese, materiāli un darba tehnika, krāsas, lielums un forma. Darba struktūra: ievads, teorētiskā, metodiskā, praktiskā daļa, secinājumi, izmantotā literatūra un pielikumi.
dc.description.abstractThe theme of diploma paper: The Development of Perception of 3-4 Year Old Children in the Fine Arts. The Author: Kristīne Bobrova Scientific advisor: Dr. paed., Mg. hist. lecturer Ērika Vugule The Amount of Work: 50 pages, 8 pictures, 4 tables, 50 sources of literature and 12 soruces from the Internet, 7 appendices The Aim of the Diploma Paper: to make theoretical and practical research on the possibilities of development of child’s perception through the Fine Arts at primary school. Theoretical part of the paper analyses psychological and physical development of 3-4 year old children, the essence and kinds of perception, in particular the peculiarities of perception of 3-4 year old children. The aims and tasks of the Fine Arts at the primary school are described as well as the interconnection between the Fine Arts and the perception by means of analysing definite methods, games and activities. The practical part of the diploma paper develops children observation criteria to view perception in the Fine Arts lessons, analyses initial results of observation, develops six lessons plans for the Fine Arts lessons, children works and the perception in these lessons are analysed, the second observation using the developed criteria is made and both results are compared with each other. As a result, the hypothesis is approved. Hypothesis. The development of perception of 3-4 year old children during the Fine Arts classes will be promoted if a teacher chooses work tasks, materials and work techniques taking into consideration the peculiarities of children development. Research methods: Theoretical- Method of studying literature on the theme. Empirical – children observation, trying out work, questionnaires. Analysis of the results. Key words: Fine Arts, perception, interest, materials and work techniques, colors, size and form. The structure of the Diploma Paper: introduction, theoretical, methodological, practical parts, conclusion, the sources of literature and appendices.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subject3-4 gadus vecu bērni
dc.subjectuztvere
dc.subjectattīstība
dc.subjecttēlotājdarbībā
dc.subjectdarba analīze
dc.title3-4 gadus vecu bērnu uztveres attīstība tēlotājdarbībā
dc.title.alternativeThe Development of Perception of 3-4 Year Old Children in Fine Arts
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record