Show simple item record

dc.contributor.advisorĀboltiņa, Līga
dc.contributor.authorGeca, Anastasija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-02-02T02:02:12Z
dc.date.available2018-02-02T02:02:12Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other62237
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38055
dc.description.abstractDarba nosaukums. 2-3 gadus vecu bērnu adaptācijas sekmēšana PII, izmantojot kustību rotaļu Darba autore. Anastasija Geca Darba vadītāja. Dr. paed. Līga Āboltiņa Darba mērķis. Teorētiski izzināt 2-3 gadus vecus bērnus adaptācijas perioda pārvarēšanas iespējas pirmsskolas izglītības iestādē. Darba autore apkopoja, raksturoja un izanalizēja dažādu autoru atziņas par adaptācijas procesu 2-3 gadus bērniem pirmsskolas izglītības iestādē. Tika pieņemts, kā bērnu adaptācijas process notiek labvēlīgāk, ja:  pedagogs ievēro bērnu attīstības līmeni;  vecāki pakāpeniski sagatavos bērnu jaunajai videi;  tiek izmantotas rotaļas bērna un pieauguša sadarbībā adaptācijas procesā. Pētījums sastāv no 2 daļām – teorētiskās un praktiskās. Darba teorētiskajā daļā tiek analizēta literatūra par adaptācijas jēdzienu, agrās bērnības likumsakarībām, adaptācijas grūtībām un to cēloņiem, kritērijiem un pieaugušo sadarbību. Izmantojot pedagoģiskā darba paņēmienus, tiek izstrādāti padomi vecākiem un pedagogiem labvēlīgās adaptācijas norisei. Darba pētījumu daļā aprakstīts pētījuma metodoloģiskais pamats, dots pētāmās grupas raksturojums un pētījuma norises apraksts – bērnu vērošana, vērojumu salīdzināšana, kā arī iegūto rezultātu analīze. Praktiskajā daļā pētīta kustību rotaļu ietekme uz 2-3 gadus vecu bērnu adaptēšanos sekmēšanu. Apkopojot pētījuma rezultātus saskaņā ar novērošanas datiem, pozitīva dinamika gandrīz visiem bērniem. Pētījumā iegūtie rezultāti ļauj pieņemt, ka kustības rotaļa mērķtiecīga izmantošana pedagoģiskajā darbā veiksmīgi palīdz bērniem adaptēties pie PII. Atslēgvārdi. Adaptācija, agrīna bērnība, pieaugušo sadarbība, psiholoģiska attīstība, pedagogs, kustību rotaļa.
dc.description.abstractThe title of the paper. Facilitating the adaptation of 2-3 years old children at a pre-school educational institution using a motoring play The author of the paper. Anastasija Geca The supervisor. Dr. paed. Līga Āboltiņa The aim of the paper. Theoretically, to find out the possibilities of overcoming the adaptation period at pre-school educational institutions for 2-3 years old children. The author of the paper has collected, described and analyzed the ideas of different authors about the process of adaptation of 2-3 years old children at pre-school educational institutions. It was assumed that the process of adaptation is more favorable if: •the teacher follows the child's developmental level; •parents shall gradually prepare the child for the new environment; •common plays of child and adult are used in the process of adaptation. The research consists of 2 parts – theoretical and practical. The theoretical part of the paper analyzes literature about the concept of adaptation, early childhood regularities, adaptation difficulties and their causes, criteria, and adult co-operation. Using pedagogical work methods, advices are being developed for the adaptation of parents and teachers. In the part of the research, the methodological basis of the research is described, the description of the group under study and the description of the study process - children's observation, observation comparisons, as well as analysis of the obtained results. In the practical part, the effect of motion games on the promotion of adaptation of 2-3 year old children has been studied. Summarizing the results of the study according to the observation data, positive dynamics for almost all children. The results obtained in the study allow to assume that the purposeful use of the movement game in pedagogical work successfully helps children to adapt to the Preschool educational institution.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectAdaptācija
dc.subjectagrīna bērnība
dc.subjectpieaugušo sadarbība
dc.subjectpsiholoģiska attīstība
dc.subjectpedagogs
dc.title2-3 gadus vecu bērnu adaptācijas sekmēšana PII, izmantojot kustību rotaļas
dc.title.alternativeFacilitating the adaptation process of 2-3 years old children at a pre-school educational institution using a motoring play
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record