Show simple item record

dc.contributor.advisorLaganovska, Egija
dc.contributor.authorMūrniece, Digna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-02-02T02:02:14Z
dc.date.available2018-02-02T02:02:14Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other62247
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38060
dc.description.abstractDiplomdarba nosaukums: „Sīkās un lielās motorikas nozīme rakstīšanas iemaņu veicināšanā 5 gadīgiem bērniem” Diplomdarba autore: Digna Mūrniece Diplomdarba vadītāja: Mg. paed. Egija Laganovska Darba saturs: 65 lappuses, 11 attēli, 6 tabulas, 12 pielikumi Pētījuma mērķis: noskaidrot sīkās un lielās motorikas nozīmi rakstīšanas iemaņu vecināšanā. Pētījuma jautājums: vai attīstot sīko un lielo motoriku ir iespēja veicināt rakstītprasmi 5 gadus veciem bērniem? Pētījuma teorētiskajā daļā autore analizē 5 gadīga bērna attīstības īpatnības veselumā, sīkās un lielās motorikas attīstību 5 gadīgiem bērniem, teorētiskās nostādnes par bērnu rakstīšanas iemaņām, rakstītprasmes attīstību, kā arī sīkās un lielās motorikas vingrinājumu ietekmi uz rakstīšanas iemaņu veicināšanu. Pētījuma empīriskajā daļā autore vēro un analizē pirmsskolas 5 gadnieku grupas pedagogu un bērnus, veic sīkās un lielās motorikas vingrinājumu iesaisti logopēdiskajās nodarbībās, kā arī anketē pirmsskolas izglītības iestādes „Y” pedagogus. Pētījuma noslēgumā tiek veikti ieteikumi un secinājumi pirmsskolas pedagogiem, skolotājiem logopēdiem un bērnu vecākiem. Atslēgas vārdi: sīkā motorika, lielā motorika, rakstīšanas iemaņas, 5 gadīgi bērni.
dc.description.abstractTitle of diploma: "The importance of fine and gross motor skills in promoting writing for 5 year old children" Diploma work author: Digna Mūrniece Scientific leader of the diploma: Mg. paed Egija Laganovska Content of the work: 65 pages, 11 figures, 6 tables, 12 appendixes The aim of the research: to find out about the importance of fine and gross motor skills in writing skills. Question of the research: is it possible to develop writing skills for 5-year-old children with small and large motor skills? In the theoretical part of the research, the author analyzes the peculiarities of the development of 5 years of childhood in their entirety, the development of small and large motorcycles for children of 5 years, theoretical concepts on children's writing skills, the development of writing skills, and the influence of small and large motocross exercises on the promotion of writing skills. In the empirical part of the research, the author observes and analyzes pedagogues and children of pre-school age groups of 5 years old, carries fine and gross motor skills classes for beginners in speech therapy classes, as well as pre-school educational institutions "Y" teachers in a questionnaire. At the end of the study, recommendations and conclusions are given to pre-school teachers, teachers, speech therapists and parents of children. Keywords: fine motor skills, gross motor skills, writing skills, 5 year old children.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectsīkā motorika
dc.subjectlielā motorika
dc.subjectrakstīšanas iemaņas
dc.subject5 gadīgi bērni
dc.titleSīkās un lielās motorikas nozīme rakstīšanas iemaņu veicināšanā 5 gadīgiem bērniem
dc.title.alternativeThe importance of fine and gross motor skills in promoting writing for 5 year old children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record