Skolotāja logopēda un ģimenes sadarbība skaņu izrunas traucējumu mazināšanā 5-6 gadīgiem bērniem
Author
Sīmane, Ivinga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Laganovska, Egija
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba autore: Ivinga Sīmane Diplomdarba tēma: SKOLOTĀJA LOGOPĒDA UN ĢIMENES SADARBĪBA SKAŅU IZRUNASTRAUCĒJUMU MAZINĀŠANĀ 5 − 6 GADĪGIEM BĒRNIEM Studiju programma: Skolotājs – logopēds 204CI/1 Diplomdarba zinātniskais vadītājs: Mg. paed. E. Laganovska. Diplomdarba apjoms: 58 lpp.: anotācija, ievads, 4 nodaļas, 2 nodaļas ar apakšnodaļām, empīriskā daļa, rekomendācijas, nobeigums, literatūras saraksts, pielikumi. Atslēgas vārdi: skolotājs logopēds, ģimene, sadarbība, 5 − 6 gadīgi bērni, skaņu izrunas traucējumi. Pētījuma mērķis: teorētiski pamatot un praktiski pētīt skolotāja logopēda un ģimenes sadarbības iespējas skaņu izrunas traucējumu mazināšanā 5 − 6 gadīgiem bērniem pirmsskolā. Diplomdarba saturs: 1. 5 − 6 gadīgu bērnu vecumposma raksturojums; 2. skaņu izrunas traucējumi; 3. sadarbība ar bērnu ģimeni pirmsskolā; 4. pētījums – par skolotāja logopēda un ģimenes sadarbības iespējām skaņu izrunas traucējumu mazināšana 5 − 6 gadīgiem bērniem. Pētījumu metodes: 1. Teorētiskās: • zinātniskās literatūras analīze; 2. Empīriskās: • aptauja (anketēšana) • datu apkopošana un rezultātu analīze. Diplomdarba rezultāti: tika teorētiski pamatotas, praktiski pētītas, apkopotas un analizētas skolotāja logopēda un ģimenes sadarbības iespējas skaņu izrunas traucējumu mazināšanā 5 – 6 gadīgiem bērniem. Tika noskaidrotas 5 – 6 gadīgu bērnu vecumposma īpatnības. Iepazīta un analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par skaņu izrunas traucējumiem, to veidiem un mazināšanas iespējām. Diplomdarbu var izmantot: pedagoģijas, logopēdijas studenti, skolotāji logopēdi un ģimenes. The author of the paper: Ivinga Simane The title of diploma work: LECTURER LOGOPE AND FAMILY COOPERATION IN REDUCING SOUND RISK DISORDERS FOR 5 − 6 MALE CHILDREN Study program: Teacher-Speech Therapist 204CI / 1 Scientific leader of the paper: Mg. paed E. Laganovska. The content of the paper: 58 p.: Annotation, introduction, 4 chapters, 2 chapters with subdivisions, empirical part, recommendations, conclusion, list of literature, appendixes. Keywords: teacher speech therapist, family, cooperation, children 5 to 6 years old, speech impairment. The aim of the research: to substantiate and practically investigate the possibilities of teacher speech therapist and family cooperation in reducing speech impairment for children aged 5 to 6 in preschool. Diploma paper content: 1. Characteristics of children aged 5 to 6; 2. speech impairment; 3. cooperation with the children's family in the preschool; 4. Study- on the possibilities of speech therapy teacher and family cooperation to reduce speech impairment for children aged 5 to 6. Research methods: 1. Theoretical: • analysis of scientific literature; 2. Empirical: • Survey (questionnaire) • Data collection and analysis of results. The results of the diploma paper: the theoretical substantiation, practical research, compilation and analysis of speech therapy teacher and family co-operation opportunities in reducing speech impairment for children aged 5 to 6. The peculiarities of the age group of children aged 5 to 6 years were revealed. Acquaint themselves with and analyze pedagogical and psychological literature about speech disorders, their types and possibilities of mitigation. Diploma paper can be used: pedagogy, speech therapy students, speech therapy teachers and families with children.