Brāļu un māsu savstarpējā mijiedarbība kā sociālo prasmju attīstības līdzeklis pirmsskolas vecuma bērniem
Author
Nagle, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Daniela, Linda
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Darbā “Brāļu un māsu savstarpējā mijiedarbība kā sociālo prasmju attīstības līdzeklis pirmsskolas vecuma bērniem” analizēta teorētiskā literatūra, veikts empīrisks pētījums. Analīzei izvēlēti latviešu un ārzemju pētījumi, anketēti vecāki, kuri audzina vismaz divus bērnus, no kuriem vismaz viens bērns ir pirmsskolas vecuma. Darbs sniedz ieskatu par socializācijas un sociālo prasmju būtību. Īpaša uzmanība pievērsta brāļu un māsu attiecībām ģimenē. Kvalifikācijas darba mērķis ir izpētīt, kā brāļi un māsas savstarpēji mijiedarbojoties ietekmē pirmsskolas vecuma bērnu sociālo prasmju apguvi. Mijiedarbības procesā tiek apgūtas tādas sociālās prasmes, kas palīdz bērniem sadarboties un komunicēt ar vienaudžiem un citiem sabiedrības locekļiem. In the Qualification Work “Mutual interaction between siblings for development of social skills of preschool children” the author analyzed theoretical literature and carried out an empirical research. Latvian and foreign studies were chosen for the analysis and parents were questioned, who raise at least two children of whom at least one child is a pre-schooler. The Work gives an insight into the essence of socialization and social skills. Particular attention is paid to the siblings' relationships in the family. The aim of the Qualification Work is to study how the mutual interaction between siblings influence the acquisition of social skills of pre-school age children. In the process of interaction, children learn social skills that help them to cooperate and communicate with peers and other members of society.