Pirmsskolas vecuma bērnu mediju pratības veidošanās audzināšanā ģimenē
Author
Dinka, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Rubene, Zanda
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījumā tiek analizēta pirmsskolas vecuma bērnu mediju pratība un audzināšanas ģimenē problemātika. Bērns mūsdienās tiek konfrontēts ar mediju vidi daudz citādāk un intensīvāk nekā to pieredzēja iepriekšējās paaudzes. Mediju tehnoloģiju evolūcijas ātrums un izmantošanas iespējas maina bērna pieredzi, komunikācijas veidu, sociālās prasmes, kā arī ietekmē izpratni par to, ko 21. gadsimtā nozīmē būt izglītotam cilvēkam. Mediju pratība ir viena no mūsdienu cilvēka sociālās rīcībspējas nozīmīgākajiem indikatoriem. Pētījuma mērķis ir, pamatojoties uz teorētiskās literatūras, sekundāro pētījumu izpēti un 10 gadījumu analīzi, izpētīt mediju pratības veidošanos audzināšanā ģimenē. Darbā autore atklājusi un analizējusi mediju pratības izpratnes kontekstu, raksturojusi mediju pratības konceptu un audzināšanu ģimenē mediju sabiedrībā, veikusi 10 gadījumu analīzi, izmantojot izpēti ar piedalīšanos un daļēji strukturēto interviju ar vienu no vecākiem un bērnu, izvirzījusi priekšlikumus pirmsskolas vecuma bērnu mediju pratības efektīvai veidošanai audzināšanā ģimenē. Darba apjoms ir 57 lpp. Darbā iekļautas 5 tabulas un 22 pielikumi, sniegtas atsauces uz 66 izmantotās literatūras avotiem. Kvalifikācijas darba nobeigums ietver galvenos darba secinājumus, kuri veidoti atbilstoši sākotnēji izvirzītajiem uzdevumiem un atspoguļo to secīgu izpildi. The analysis of problematics of media literacy of preschool children in parenting of family is the theme of the research. The child is confronted with the media environment differently and even more than the child in the previous generations. The evolution of media technologies and the possibilities of the media usage change experience of the child, the style of communication, social skills and also affect the comprehension of the view of educated human in the 21st century. Media literacy is one of the indicators of the social agency of humans nowadays. The aim of the research is, according to analysis of theorethical literature, secundary researches and 10 cases, to examine the formation of media literacy in parenting in family. In the research the author took the analysis of the context of the comprehension of media literacy, made the characterization of the concept of media literacy and parenting in family in the media society, analized the 10 cases by the research of participation and took partly structurated interviews with one of the parents and the child, as well as made suggestions for the better formation of preschool child`s media literacy in parenting in the family. The qualification paper contains 57 pages, 5 charts, 22 apendixes and 66 references to the literature sources. The conclusion of the qualification paper consist of the main conclusions of the paper, which are made according to the primary highlighted tasks, and reflect it consecutive fulfillment.