Labvēlīga pirmreizējā komunikācija bērniem ar autiskā spektra traucējumiem, uzsākot individuālās nodarbības pie speciālā pedagoga 3-4 gadu vecumā
Author
Kudrjavceva, Larisa
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Larisas Kudrjavcevas izstrādātā diplomdarba tēma ir “Labvēlīga pirmreizējā komunikācija bērniem ar autiskā spektra traucējumiem, uzsākot individuālās nodarbības pie speciālā pedagoga 3-4 gadu vecumā”. Mērķis: Pētīt labvēlīgas pirmreizējās komunikācijas veidošanas iespējas 3-4 gadus vecam bērnam ar autiskā spektra traucējumiem uzsākot individuālās nodarbības pie speciālā pedagoga. Darba apjoms: 62 lpp., 8 tabulas, 13 attēli, 7 pielikumi, 62 izmantotie avoti un literatūra. Veicot pētījumu par speciālā pedagoga pirmreizējo komunikāciju, atbilstoši pētījuma uzdevumiem, tika analizēta pedagoģiskā literatūra par pirmsskolas vecuma bērnu attīstību un autiskā spektra traucējumiem, komunikācijas kompetences attīstību. Tika veikts empīriskais pētījums par 3-4 gadus vecu bērnu ar autiskā spektra traucējumiem komunikācijas veidošanos pirmsskolā. Iegūtie secinājumi vienlaikus atbild uz pētniecisko jautājumu: Kas jāņem vērā, lai pirmreizējā komunikācija ar bērnu, kuram ir autiskā spektra traucējumi, izveidotos labvēlīga? Pirmreizējā kontakta izveidošanā svarīgu vietu ieņem uzmanības pievēršana un noturēšana, ko sekmē pozitīvas, emocionālas gaisotnes un psiholoģiskā komforta radīšana. Atslēgvārdi: autiskā spektra traucējumi, pirmreizēja komunikācija, individuālā nodarbība, anketēšana. The graduations paper theme worked out by Larisa Kudrjaceva: “A beneficial first-time communication with children who have autistic spectrum disorders in individual classes with special education teacher started up at age of 3-4 years”. The aim of the research: To research the facilities on formation of first-time communication with 3-4 year-old children who have autistic spectrum disorders started up individual classes with special education teacher. The size of the work: 62 pages, 8 tables, 13 pictures, 7 supplements, 62 references and literature. When the research on special education teacher’s first time communication was performed, as the work task was given, the educational literature about the preschool children development and the autistic spectrum disorders, the communication competence development was analysed, the empirical research was done on communication development of 3-4 year-old children who have autistic spectrum disorders in preschool. Acquired data answer on the question: What is needed that first-time communication with child who have autistic spectrum disorders was successful? In the forming of the first contact the important place takes the paying attention and keeping it, which is promoted by positive, emotional atmosphere and creation of psychological comfort. Keywords: autistic spectrum disorders, first-time communication, individual classes, questionnaire.