Tikumisko vērtību veicināšanas pedagoģiskās iespējas 3-4 gadīgiem bērniem sadarbībā ar skolotāju pirmsskolā
Author
Oļesika, Alise
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vugule, Ērika
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba temats ir “Tikumisko vērtību veicināšanas pedagoģiskās iespējas 3 līdz 4 gadīgiem bērniem sadarbībā ar skolotāju pirmsskolā. ” Pētījuma teorētiskā daļa balstās uz Jūlija Aleksandra Studenta, Augusta Milta, Dainas Lieģenieces, Voldemāra Zelmeņa, Erika Eriksona u.c. autoru atziņām par tikumisko vērtību būtību un tikumisko vērtību izpratnes veidošanos jaunākā pirmsskolas vecuma bērniem. Pētījuma praktiskajā daļā tika veikta pirmsskolas bērnu vecāku un skolotāju aptauja, lai noskaidrotu, tikumisko vērtību nozīmīgumu balstoties uz jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu vecāku un pirmsskolas skolotāju viedokļa, tika veikta pedagoģiskā novērošana lai uzzinātu kā tiek veicināta tikumiskā audzināšana caur skolotāja darbību pirmsskolā, bērnu ikdienā un tika veikta izmēģinājuma darbība lai noskaidrotu iespējas kā skolotājs var veicināt pirmsskolas vecuma bērnos pozitīvas attieksmes veidošanos pret sevi, ģimeni un Latvijas valsti. Veicot pētījumu darba autore secina, ka tikumisko vērtību veicināšanas iespējas jaunākā pirmsskolas vecuma bērniem tiek realizētas nodarbībās, skolotāja ikdienas saskarsmē ar bērniem, uzvedības noteikumu, saskarsmes un pieklājības normu apguvē un kopīgajos pirmsskolas organizētajos pasākumos. The theme of Bachelor paper is “Pedagogical Possibilities of Promoting Moral Values 3 to 4-Year-Old Children in Cooperation with Pre-school teacher.” The theoretical part of the research has been based on J.A Student, A. Milt, D. Liegeniece, V. Zelmenis, E. Erikson and other theoretician’s quotes about the essence of moral values and 3 to 4-year-old children understanding of the moral values. The practical part of the research includes questionnaire with the analysis of the opinions of pre-school teachers and pre-school parents about moral values and their possibilities of promotion, pedagogical observation to find out how trough teachers activity moral education can be promoted in the pre-school’s everyday life and pedagogical trial was made to find out the ways how to develop the child's positive attitude toward himself, family and the state of Latvia. The author of the research concludes that possibilities for the promotion of moral values in children of the youngest preschool age are realized in classes, in the teacher's daily contact with children, in behavioral rules and in the interaction of communication and mastering courtesy rules and in common pre-school events.