Pasaku izmantošana saskarsmes veidošanai bērniem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem
Author
Vlasova, Jūlija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Krauce, Antra
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba nosaukums: Pasaku izmantošana saskarsmes veidošanai bērniem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem. Darba autore: Jūlija Vlasova Darba vadītāja: Antra Krauce Diplomdarba apjoms: 64 lpp, 3 tabulas, 18 attēli, 5 pielikumi, 35 izmantotie avoti un literatūra. Diplomdarba pirmajā nodaļā ir aprakstīts bērna ar garīgās attīstības traucējumiem pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums, kas ir balstīts uz S. Liepiņas, N. Bakijevas, D. Isajeva un citu autoru atziņām. Atsevišķi ir izdalīts pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums bērniem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem un viņu saskarsmes īpatnībām. Diplomdarba otrajā nodaļā ir dots skaidrojums, kas ir pasaka un tās iedalījumi, minot vieglo valodu un Widgit simbolu izmantošanu. Diplomdarba trešajā nodaļā ir aprakstīta informācija par pētījumu datu ieguvi un analizēti dati, kā arī skaidrota pasaku praktiskā pielietošana saskarsmes veidošanai bērniem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem. Atslēgas vārdi: bērni ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem, pasaka, saskarsme, Widgit simboli, vieglā valoda. Vārdu saīsinājumi: GAT – garīgās attīstības traucējumi Diploma paper: The use of fairy tales for the development of interaction for children with severe mental development disorders. Diploma author: Jūlija Vlasova Adviser: Antra Krauce Volume of the Diploma Thesis: 64 pages, 3 charts, 18 images, 5 annexes, the following 35 sources of literature have been used. The first chapter of the Diploma paper describes the pedagogical psychological characteristics of a child with mental development disorders, based on the findings of S. Liepiņa, N. Bakiyeva, D. Isaev and other authors. The pedagogically psychological characteristics of a child with severe mental development disorders and the peculiarities of his communication are described separately. The second part of the diploma paper describes what is a fairy tale and its breakdowns, mentioning the use of light language and Widgit symbols. Diploma third chapter describes the details of the research data collection and analysis, as well as fairy tales practical application of communication building for children with severe mental disabilities. Keywords: children with severe mental development disorders, fairy tales, communication, Widgit symbols, light language Abbreviations of the words: GAT - mental development disorders