Darba iespējas Latvijā jauniešiem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem
Author
Lapiņa-Kupča, Sandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vīgante, Rasma
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba nosaukums: „Darba iespējas Latvijā jauniešiem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem”. Darba autore: Sandra Lapiņa – Kupča. Darba zinātniskā vadītāja: Dr.paed. Rasma Vīgante. Darba saturs: 53 lpp., 18 attēli, 3 tabulas, 10 pielikumi. Pētījuma mērķis: izpētīt, kādas ir darba iespējas jauniešiem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem, pēc darba iemaņu klases absolvēšanas. Pētījuma jautājums: Kādas ir iespējas, jauniešiem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem iesaistīties darba tirgū Latvijā? Pētījuma teorētiskajā daļā diplomdarba autore analizē un apraksta bērnu un jauniešu attīstības traucējumu cēloņus, attīstības īpatnības, mācīšanās un socializācijas iespējas. Darba praktiskajā daļā diplomdarba autore apraksta savu pētnieciski praktisko darbību x vidusskolā, darba iemaņu klasē, kas balstīta uz teorētiskajā daļā gūtajām atziņām. Pētījuma rezultātā tiek izdarīti secinājumi un piedāvāti ieteikumi darba iemaņu klases uzlabošanai x vidusskolā. The research paper title: „Labour possibilities for the young people with severe intellectual disabilities in Latvia” The author: Sandra Lapiņa – Kupča. The scientific tutor: Dr.paed. Rasma Vīgante. The content: 53 pages, 18 pictures, 3 charts, 10 appendices. The aim of the research: to study the labour possibilities for the young people with severe intellectual disabilities in Latvia after finishing the special course of work skills The research question: What are the labour possibilities for the young people with severe intellectual disabilities to join the labour market in Latvia? In the theoretical part of the research paper the author analyses and describes children and young people’s development disorder reasons, development peculiarities, learning and socialization possibilities. In the practical par of the paper the author describes her own research- practical activities in work skills class , x secondary school, based on the conclusions of the theoretical part. As a result, conclusions are made and recommendations are provided for the skills improvement of work class in x secondary school.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Zīmju valodas krājuma noteikšana skolēniem ar dzirdes traucējumiem un skolēniem ar dzirdes un garīgās attīstības traucējumiem sākumskolā
Jefremova, Elīna (Latvijas Universitāte, 2015)Elīna Jefremova. Zīmju valodas krājuma noteikšana skolēniem ar dzirdes un skolēniem ar dzirdes un garīgās attīstības traucējumiem sākumskolā. Diplomdarbs profesionālās augstākās izglītības bakalaura studiju programmā ... -
Izglītības pieejamība bērniem ar autiskā spektra traucējumiem un viegliem garīgās attīstības traucējumiem pamatskolā
Moora, Santa (Latvijas Universitāte, 2020)Maģistra darba tēma: “Izglītības pieejamība bērniem ar autiskā spektra traucējumiem un viegliem garīgās attīstības traucējumiem pamatskolā”. Pētījuma mērķis: teorētiski izpētīt un noteikt bērnu ar AST un viegliem GAT ... -
Bērnu ar intelektuālās attīstības dažādām vajadzībām(viegliem garīgās attīstības traucējumiem)pedagoģiskie risinājumi sākumskolā
Kuike, Asja (Latvijas Universitāte, 2011)Maģistra darba pētījuma mērķis ir noteikt, vai izmantojot dažādus pedagoģisko risinājumu veidus darbā ar bērnu, kuram ir intelektuālās attīstības dažādas vajadzības (viegli garīgās attīstības traucējumi) nodrošina kvalitatīvu ...