Show simple item record

dc.contributor.advisorStikāne, Ilze
dc.contributor.authorTreiliha, Ilze
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-02-02T02:02:26Z
dc.date.available2018-02-02T02:02:26Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other62285
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38078
dc.description.abstractDiplomdarbā pētītas sākumizglītības posma skolēnu literatūras mācības – kā izmēģinājumdarbībā var realizēt LR normatīvajos dokumentos noteikto, cik daudz iespējams aktualizēt tikumiskās vērtības ar literatūrā ar iepazīstamajiem daiļdarbiem. Pirmajās 4 nodaļās pētījumi veikti ar literatūras izpētes metodi (pētīta teorētiskā literatūra pedagoģijā, literatūrzinātnē, psiholoģijā; pētīti mācību līdzekļi, normatīvie dokumenti). 4. nodaļā veikta arī dokumentu analīze, veiktas pārrunas ar vecākiem. 5. nodaļā pētījumi veikti praktiski, izmantojot pedagoģisko novērojumu, pārrunas, anketēšanu, situāciju analīzi, nepabeigto teikumu metodi, radošo rakstīšanu. SECINĀJUMOS konstatēts, ka skolēni labāk aktualizē daiļdarbos ietvertās tikumiskās vērtības, ja literatūra ir aktuāla vecumposmam, interesējoša, mūsdienīga.
dc.description.abstractThe graduate thesis “Teaching Ethical Values in 4.th-5.th form Literature Lessons” studied the Literature classes of primary school phase – how the regulations of Latvia works in a trial, how much can the literary works that are througt in the classroom actualise the ethic values. In the first 4 chaptersthe studies were completed using literature research method (the theoretical literature was studied in pedagogy, literature science, psychology, the learning materials and normative documents of students of grade 4 and grade 5 were studied as well. In 4.th chapters there were made an analyses the documents.To understand the students better, interwiews with the parents were conducted. In 5.th chapter there were madepractical researches, using pedagogical observation, discussions, questionnaire, situation analysis, the unfinishedsentence method, the creative writing. In CONCLUSIONS it has been found that the students actualise the ethic values included in the literary works and this can be more sucessful if the literature is interesting for the students, ageappropriate and modern.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjecttikumiskās vērtības
dc.subjecttikumi
dc.subjectbērnu literatūra
dc.subjecttikumiskā audzināšana
dc.titleTikumisko vērtību aktualizācija literatūras stundās 4.-5. klasē
dc.title.alternativeTeaching Ethical values in 4.th-5.th form Literature lessons
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record