Veidi un paņēmieni skolēnu motivācijas veicināšanai angļu sarunvalodas apguvei 9. klasē
Author
Pjatecka, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Sandra
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Šajā diplomdarbā autors pēta motivāciju, un motivācijas veidus un paņēmienus, kas palīdz veicināt motivāciju angļu valodas apgūšanas procesā. Autors tic, ka skolēni var sasniegt labākus rezultātus svešvalodas apguvē izmantojot tiešo motivāciju valodas pielietošanai angļu valodas stundās. Šajā darbā pēta pusaudžu motīvēšanas veidu kompleksu un faktorus, kas ietekmē motivāciju mācīties un runāt angliski. Strādājot skolā ar 9. klašu skolēniem, autors sastapās ar grūtībām visu skolēnu motivēšanā runāt angliski, tāpēc ka motīvācijas paņēmieni strādā dažādi ar dažādiem skolēniem. Vēlme atklāt skolēnu iekšējos procesus un ārējos faktorus saistītos ar motivāciju, iedvesmoja autoru uzsākt šo diplomdarbu. Šis darbs atklāj, ka ieviešot izaicinājuma paņēmienus, tādus kā debatēšana un apspriedes, pastiprinot uz skolēnu vērsto pieeju, iespējams veicināt skolēnu motivāciju un veicināt viņu kompetenci svešvalodas apguvē. Šis pētnieciskais darbs var kalpot kā atbalsts sarunu valodas mācīšanas risinājumā ieinteresētiem skolotājiem. In the Diploma paper the author deals with motivation, its essence and approaches and techniques, which help to enhance students’ motivation while learning English. The author believes that students can achieve better results in foreign language acquisition having clear motivation to use the language in the English classroom. The current work explores the ways of motivation for adolescents and the factors, which influence motivation to learn and speak English. Working at school with 9th graders the author found it complicated to motivate all students to speak because motivation techniques work differently with different students. The desire to understand students’ internal processes and the external factors concerning motivation has inspired the author to work on the current Diploma paper. The work reveals that applying such challenging techniques as debating and discussion, and increasing the role of learner-centered approach teachers might enhance students’ motivation and develop their competence in foreign language acquisition. The research might be used as a support for teachers interested in this issue.