7-10 gadīgu bērnu ar autiskā spektra iezīmēm individuālās uztveres īpatnību izpausme komunikācijā
Author
Blagaja, Iveta Dominika
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Laganovska, Egija
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba „7 – 10 gadīgu bērnu ar autiskā spektra iezīmēm uztveres īpatnību izpausme komunikācijā” mērķis bija teorētiski un praktiski izpētīt 7 – 10 gadīgu bērnu ar autiskā spektra iezīmēm individuālās uztveres īpatnību izpausmi komunikācijā. Diplomdarba teorētiskā daļa balstīta uz zinātniskām nostādnēm un atziņām par autiskā spektra traucējumiem, 7 – 10 gadīgu bērnu vecuma īpatnībām, maņu attīstīšanas nozīmi un uztveres īpatnībām, un komunikāciju. Pētījuma praktiskajā daļā balstoties uz teorētiskām atziņām tiek pētīta bērnu ar autiskā spektra iezīmēm individuālo uztveres īpatnību izpausme komunikācijā, veikta iegūto rezultātu analīze. Pētījuma noslēgumā tika izdarīti secinājumi un izstrādāti ieteikumi pedagogiem, logopēdiem un bērnu vecākiem. Diplomdarbs sastāv no ievada, 4 nodaļām, 12 apakšnodaļām, secinājumiem, ieteikumiem, nobeiguma un bibliogrāfijas saraksta. Diplomdarba apjoms ir 87 lappuses 1 tabula, 3 grafiski attēli, 6 pielikumi. Bibliogrāfijas saraksts sastāv no 76 vienību ieraksta. Atslēgvārdi: 7–10 gadīgi bērni, autiskā spektra traucējumi, individuālās uztveres īpatnības, komunikācija. Theme of the diploma thesis is: Individual perception peculiarity expression in communication of 7 – 10 year old children with autistic spectrum characteristic. The diploma thesis consists of two parts, theoretical and empirical. The theoretical part of diploma thesis is based on scientific knowledge and findings about the autistic spectrum disorders, 7 – 10 years old children's age perception peculiarities, sensory development, perceptual peculiarities and communication. In the practical part of the diploma thesis, based on theoretical knowledge, explores children's with autistic spectrum characteristic individual perception peculiarity expression in communicationof and is made analysis of the obtained results. At the end of the research were made conclusions and developed recommendations for pedagogues, speech therapists and parents of children. Diploma thesis consists of: introduction, 4 chapters, 12 sub-chapters, conclusions, recommendations, the end and bibliographic list. The total amount of diploma thesis is 87 pages, 1 table, 3 graphic images. The bibliography list consists of 76 units of record. Keywords: 7 – 10 years old children, autistic spectrum disorders, individual perception peculiarities, communication.