Fovisma virziena māksliniecisko izteiksmes līdzekļu iepazīšana vizuālās mākslas stundās 7. klasē
Author
Maršalova, Jevgeņija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Utāns, Juris
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Jevgeņija Maršalova, darba autore, ir izstrādājusi diplomdarbu “Fovisma virziena māksliniecisko izteiksmes līdzekļu iepazīšana vizuālās mākslas stundās 7.klasē”. Diplomdarbu veido 3 daļas un 11 apakšnodaļas. Pirmajā diplomdarba daļā ir strukturēta teorētiska informācija par fovismu kā 20.gadsimta mākslas virzienu un aprakstīti virziena nozīmīgākie pārstavji - mākslinieki Anrī Matiss, Andrē Derēns un Moriss de Vlaminks, ka arī apskatīti motīvi fovistu darbos. Otrajā daļā – fovisma mākslinieciskie izteiksmes līdzekļi, aplūkota krāsas un gaismas, kompozīcijas nozīme glezniecībā un fovistu darbos. Trešajā daļā sniegta informācija par pusaudžu vecuma psiholoģisku raksturojumu, praktisku pedagoģisko izmēģinājumu skolā vizuālās mākslas priekšmeta stundās, kas iekļauj sevī praksē reālizētus uzdevumus ar izvirzītiem mācību mērķiem, izmantotām mācību metodem, vertēšanas kritērijiem, rezultātu analīzi un izdāritiem secinājumiem. Diplomdarba noslēgumu sastada pedagoģiskās prakses rezultāti un secinājumi. Darba autores mērķis ir izpētīt 20.gadsimta sākuma glezniecības virzienu fovismu, pirmo avangarda virzienu mākslā, mākslas stila apguves iespējas vispārizglītojošā skolā, radot glezniecisku mākslas darbu 7.klases izglītojamiem. Eugenia Marshalova, the author of the work, has developed a diploma “Introducing Artistic Expression of Fauvism in Visual Art Lessons in Grade 7”. The first part of the diploma thesis summarizes theoretical information about Fauvism as an art direction and describes the main artists of the direction - Anri Matiss, Andre Derain, Moriss de Vlaminck, as well as the motifs in the works of Fauvists. In the second part - artistic expressions, the colors and lights, the importance of composition in art and the work of the Fauvists. The third part contains information on the psychological characteristics of adolescents, practical pedagogical tests at visual art lessons in school, which includes a set of tasks approved in practice, on the teaching methods used, on evaluation criteria, on analysis of the results. At the end, the results of the pedagogical practice and conclusions are drawn. The goal of the diploma is formulated in accordance with the theme of the diploma - to study painting style Fauvism, it’s studying possibilities in general school, creating a painting artwork in Grade 7.