Show simple item record

dc.contributor.advisorGolubeva, Ausma
dc.contributor.authorBerķe-Berga, Linda
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-02-02T02:02:33Z
dc.date.available2018-02-02T02:02:33Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other62346
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38094
dc.description.abstractDiplomdarba mērķis ir - noskaidrot mājasdarbu nozīmi sociālo zinību apguvē 5. un 6. klasei. Lai sasniegtu mērķi, sākotnēji teorētiski tika analizēts mājasdarbu jēdziens un mājasdarbi kā mācību procesa sastāvdaļa, pētot pedagogu attieksmi pret mājasdarbu uzdošanu, vecāku iesaisti mājasdarbu pildīšanas procesā, skolēnu motivāciju un atgriezenisko saiti. Tātad svarīgs ir gan pareizi un atbilstoši izstrādāts mājasdarbs, gan uzdošanas process, sniegtais atbalsts un arī dažādu faktoru ietekme uz to izpildi. Mācību priekšmeta Sociālās zinības saturs nepietiekami pamato mājasdarbu uzdošanu, tomēr satura uzdevumi parāda, ka to izpildei mājasdarbi var tikt uzdoti. Praktiskais pētījums ietver mājasdarbu izstrādi aprobāciju un analīzi, un skolēnu, vecāku un skolotāju aptaujas anketu analīzi, kas apstiprina skolotāju pārliecību par mājasdarbu nepieciešamību, un kam daļēji piekrīt arī vecāki. Skolotāji, vecāki un arī skolēni apstiprina mājasdarbu uzdošanas pamatojumu - pieņēmumu, ka tie uzlabo skolēnu sekmes, turklāt skolotāji apstiprina novērojumus par atšķirību sekmēs tiem skolēniem, kas pilda mājasdarbus un tiem, kas nepilda. Atbilstoši pētījuma rezultātiem, mājasdarbi ir nozīmīgi sociālo zinību satura apguvē, ja tiek ievēroti vairākus nosacījumiem, kas saistīti ar mājasdarbu izstrādi un izpildi, un darbā tiek uzskaitīti konkrētos ieteikumos. Diplomdarbu veido trīs nodaļas. Tas sastāv no 64. lpp, ietver 1. tabulu, 18. attēlus un 11. pielikumus.
dc.description.abstractThe goal of the diploma paper is to evaluate the role of homework in the acquisition of social sciences in grades 5 and 6. In order to achieve the goal the concept of homework and homework as a part of the study process were initially theoretically analyzed by studying attitude of teachers towards homework, parent involvement in the homework process, student motivation and feedback. Therefore, it is important to have properly and appropriately developed homework as well as assigning process, support and influence of various factors on execution of homework. The content of the Social Science course does not sufficiently justify the assignment of homework, however, content assignments show that homework can be assigned. The practical study includes the development, approbation and analysis of homework, and an analysis of questionnaires for students, parents and teachers, confirming teachers' beliefs about necessity of homework that is partially accepted by parents. Teachers, parents and students also confirm the reason for doing homework - the assumption that homework improve performance of students, and teachers confirm that they have observed the performance difference between students who do homework and students who do not. According to the results of the research, homework is important for learning the content of social sciences if several conditions that are related to the development and execution of homework and listed as specific recommendations in the diploma paper are taken into account. The diploma paper has three chapters, it consists of 64 pages, there are 1 table, 18 pictures, 11 annexes.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectSociālās zinības
dc.subjectMājasdarbs
dc.subjectSākumskola
dc.subjectPedagoģija
dc.titleMājasdarbu nozīme sociālo zinību satura apguvē 5. un 6.klasē
dc.title.alternativeThe Role of Homework in the Acquisition of Social Sciences in Grades 5 and 6
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record