• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Skolēnu vārdu krājuma attīstīšana ar spēļu palīdzību angļu valodas stundās 3.klasē

Thumbnail
View/Open
299-62380-Cujevska_Kristine_kc07015.pdf (5.753Mb)
Author
Čujevska, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Sandra
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarba tēma „Skolēnu vārdu krājuma attīstīšana ar spēļu palīdzību angļu valodas stundās 3.klasē”. Diplomdarba mērķis noskaidrot kā ar spēļu palīdzību iespējams attīstīt vārdu krājumu. Pirmajā nodaļā teorētiski analizēti spēļu veidi, to ietekme uz skolēnu vārdu krājumu, skolēnu un skolotāju loma spēlēs, kā arī spēļu pozitīvās un negatīvās puses. Otrajā nodaļā aprakstīts pētījums par spēļu ietekmi uz skolēnu vārdu krājuma apguvi. Trešajā nodaļā veikti secinājumi par darbu kopumā. Darbs sastāv no 50 lpp., 13 tabulām, 23 attēliem, 2 pielikumiem, analizēti 31 literatūras avoti Atslēgvārdi: valodas apguves spēles, vārdu krājuma attīstīšana, skolēnu, skolotāju loma spēlēs, spēļu nozīme mācību procesā.
 
Diploma work theme "Developing of pupils' vocabulary with the help of games for 3rd grade English lessons ". The purpose of the diploma work is to research how to develop children’s vocabulary with the help of games. In the first chapter there has been made an theoretical analyze of the game types,, their impact on pupils' vocabulary, the role of pupils and teachers in games, as well as the positive and negative aspects of games. The second chapter describes the research about the game impact on the pupils' vocabulary. The third chapter deals with the conclusions of the work as a whole. The work consists of 50 pages, 13 tables, 23 pictures, 2 annexes, 31 literature sources analysed. Keywords: language learning games, vocabulary development, the role of pupils and teachers in games, the role of games in the learning process.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38099
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV