Show simple item record

dc.contributor.advisorStikute, Elita
dc.contributor.authorMandrika, Anita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-02-02T02:02:37Z
dc.date.available2018-02-02T02:02:37Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other62387
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38102
dc.description.abstractDiplomdarbs „Kritiskās domāšanas pieejas izmantošana latviešu valodas stundās mazākumtautību skolā 4. klasē” ir veltīts kritiskās domāšanas problēmai latviešu valodas mācībās mazākumtautību skolā 4. klasē. Darba mērķis bija, izzinot kritiskās domāšanas pieeju un kritiskās domāšanas metodes un metodiskos paņēmienus, izstrādāt izmēģinājumu uzdevumu kopumu latviešu valodas stundās 4. klasē skolā, kas īsteno mazākumtautību programmu, un pārbaudīt to praksē. Darba teorētiskajā daļā tika studēti un analizēti dažādu autoru pedagoģiskā, psiholoģiskā, zinātniskā literatūra un avoti par kritisko domāšanu, kritiskās domāšanas jēdziena attīstību, kritiskās domāšanas aktualitāti Latvijas izglītībā, sākumizglītības posma skolēnu mācīšanās īpatnībām, latviešu valodas apguvi mazākumtautību skolās, mācību procesu bilingvālā vidē un kritiskās domāšanas pieeju mācību procesā. Apzinot kritiskās domāšanas pieejas būtību un tās daudzveidīgās iespējas pilnveidot ierasto mācību procesu un sekmēt skolēnu patstāvīgu, jēgpilnu mācīšanos, kuras rezultātā skolēni mācās domāt, spriest, analizēt, vērtēt, argumentēt, vienlaikus pilnveidojot valodas, komunikatīvo, sociokultūras un mācību kompetences, tika gūta ievirze darba praktiskajai daļai. Praktiskajā daļā tika veikti vairāki uzdevumi situācijas izpētei par kritiskās domāšanas pieejas izmantošanu mācību procesā latviešu valodas stundās mazākumtautību skolā 4. klasē, tika izstrādāta pedagoģiskā darbība, iekļaujot kritiskās domāšanas pieeju, kura tika īstenota pedagoģiskajā izmēģinājumā. Mācību procesa novērojumi, skolotājas intervijas un skolēnu anketēšanas rezultāti, kā arī pedagoģiskajā izmēģinājumā gūtie dati tika analizēti un apkopoti. Diplomdarba pielikumos ietverti diplomandes izstrādātie materiāli pētījumam, veidotie stundu plānojumi, kā arī interesantākie skolēnu darbi, kuri tika veikti pedagoģiskajā izmēģinājumā latviešu valodas un literatūras stundās mazākumtautību skolā 4. klasē, izmantojot kritiskās domāšanas pieeju.
dc.description.abstractThe Diploma paper „The Critical Thinking Approach during Latvian Language Classes in the Minority School Grade 4” is devoted to the problem of critical thinking in the studies of Latvian language it the minority school in grade 4. The purpose of the paper was to develop a set of test tasks in the Latvian language classes in grade 4 at the school implementing the minority program, and to test them in practice, by developing the critical thinking approach and methods and methodological techniques of critical thinking. The paper's theoretical part includes analyze of the pedagogical, psychological, scientific literature and sources of various authors about critical thinking, the concept of critical thinking, the importance of critical thinking in Latvian education, the peculiarities of learning the pupils in the elementary school, the acquisition of the Latvian language at minority schools, the bilingual environment of learning processes, thinking approach in the learning process. Understanding the essence of the critical thinking approach and its diverse possibilities to improve the usual learning process and to promote pupil's independent, meaningful learning, which leads pupils to think, judge, analyze, evaluate, argue while improving the competence of language, communicative, sociocultural and teaching competences, leads to the practical part. In the practical part or the paper, several tasks were performed for studying the situation in the Latvian language lessons at the minority school in grade 4 using the critical thinking approach; a pedagogical activity was developed, incorporating the critical thinking approach that was implemented in the pedagogical experiment. Observations of the study process, the results of the interviews with the teacher and the questionnaires of the pupils, as well as the pedagogical trial, were analyzed and summarized. The diploma paper appendices include diploma materials for research, curriculum design, as well as the most interesting pupils' works, which were carried out in a pedagogical trial in Latvian language and literature classes in the minority school in Grade 4, using a critical thinking approach.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectkritiskā domāšana
dc.subjectkritiskās domāšanas pieeja
dc.subjecttrīs fāzu modelis
dc.subjectkritiskās domāšanas metodes un metodiskie paņēmieni
dc.subjectlatviešu valoda mazākumtautību skolās
dc.titleKritiskās domāšanas pieejas izmantošana latviešu valodas stundās mazākumtautību skolā 4.klasē
dc.title.alternativeThe Critical Thinking Approach during Latvian Language Classes in the Minority School Grade 4
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record