Show simple item record

dc.contributor.advisorŠūmane, Ilze
dc.contributor.authorCīrule, Maira
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-02-02T02:02:39Z
dc.date.available2018-02-02T02:02:39Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other62400
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38106
dc.description.abstractSkolotāja pieredzes darbā “Zīmju valodas mācīšana nedzirdīgu bērnu komunikāciju prasmes uzlabošanai” ir apkopota un izvērtēta pedagoģiskā darba pieredze, kuru darba autore ir ieguvusi strādājot par surdopedagogu Rīgas pirmsskolas izglītības iestādē “Dzintariņš”. Skolotāja pieredzes darba mērķis ir izpētīt kā zīmju valodas mācīšana uzlabo nedzirdīgu bērnu komunikācijas prasmes pirmsskolā. Pētījumā tika iesaistīti Rīgas pirmsskolas izglītības iestādes “Dzintariņš” 8 5-7 gadus veci nedzirdīgi bērni, kuri vecāki arī ir nedzirdīgi un 4 latviešu zīmju valodas eksperti - 1 eksperts no Latvijas Nedzirdīgo savienības Rehabilitācijas centra Zīmju Valodas attīstības nodaļas, 2 eksperti no Rīgas PII “Dzintariņš” un 1 eksperts no Islandes Reikjavīkas komunikācijas centra. Pētījuma norises laiks no 2015. gada septembra līdz 2017. gada oktobrim. Pētījuma laikā tika izstrādāta un īstenota latviešu zīmju valodas apguves programma nedzirdīgiem bērniem speciālajā pirmsskolas izglītības iestādē, organizētas zīmju valodas nodarbības, analizēta un izvērtēta latviešu zīmju valodas apguves programma nedzirdīgiem bērniem speciālajā pirmsskolas izglītības iestādē. Darbs strukturēts kā skolotāja pieredzes darbs. Tajā iekļauta pedagoģiskā darba plānošana, organizēšana, izvērtēšana un dalīšanās profesionālajā pieredzē. Atslēgvārdi: latviešu zīmju valoda, komunikācija, pirmsskola, nedzirdīgi bērni, latviešu zīmju valodas apguves programma, darbības pētījums.
dc.description.abstractTeacher's professional experience paper "Teaching sign language to improve communication skills of deaf children" consists of gathering and assessment of pedagogical work experience while the author of this paper has been working as a surdo-pedagogue in Riga preschool educational institution (PIE) "Dzintariņš". The aim of the teacher's professional experience paper is to research how teaching sign language improves children's communication skills in preschool. Participants of this study are eight 5-7 year old deaf children, whose parents are deaf as well, learning at Riga PIE "Dzintariņš", and four Latvian sign language experts: an expert from Latvian Association of the Deaf Social Rehabilitation Division, two experts from Riga PIE "Dzintariņš" and another expert from Icelandic Communication Center of Reykjavik. Research took place starting from September, 2015 up to October, 2017. During this research a sign language teaching curriculum for deaf children learning in special preschool educational institutions was shaped, sign language classes were held and Latvian sign language teaching programs for deaf children in special preschools were analyzed and assessed. This research paper has been structured as a teacher's professional experience work. The paper includes planning and organization of pedagogical work, assessing and sharing professional experience. Keywords: Latvian sign language, communication, preschool, deaf children, Latvian sign language teaching program, case study.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectlatviešu zīmju valoda
dc.subjectkomunikācija
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectnedzirdīgi bērni
dc.subjectlatviešu zīmju valodas apguves programma
dc.titleZīmju valodas mācīšana nedzirdīgu bērnu komunikācijas prasmju uzlabošanai
dc.title.alternativeTeaching Sign Language to Improve Communication Skills of Deaf Children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record