Show simple item record

dc.contributor.advisorLiepa, Diāna
dc.contributor.authorPopadina, Zoja
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-02-02T02:02:40Z
dc.date.available2018-02-02T02:02:40Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other62413
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38110
dc.description.abstractDiplomdarba tēma : Soiokultūras kompetences veicīnāšana 5. klases skolēniem angļu valodas stundās. Darba autors – Zoja Popadina, darba vadītājs – Dr. paed. Diāna liepa. Diplomdarba tēma: Sociokultūras kompetences veicināšana 5. klases skolēniem angļu valodas stundās. Darba autore – Zoja Popadina, darba vadītāja – Dr. paed. Diāna Liepa. Teorētiski pamatot un praktiski pārbaudīt nosacījumus sociokultūras kompetences veicināšanai svešvalodas apguves procesā 5. klases skolēniem, izmantojot angļu-amerikāņu svētku tradīcijas. Pētījuma hipotēze ietver, kā jaunākā pamatskolas vecuma bērnu sociokultūras kompetences veidošana būs sekmīga, ja skolēni tīks iepazistināti ar angliski runājošo valstu kultūru un tradīcijām, izmantojot angļu valodas stundās integrēto pieeju un skolēnu interesēm atbilstošo saturu. Darbā ir akcentēti sociokultūras kompetences veicināšanas pamatnosacījumi, noteikta saikne starp sociokultūras un komunikatīvo kompetenci, starp valodu un kultūru izstradāti ieteikumi kultūras elementu integrāciju angļu valodas stundās un sociokultūras kompetences pilnveidei. Lai sasniegtu mērķi, tika veikts empīriskais pētījums, kur tika veikta pētījuma bāze un izmantotas metodes, aprakstītas pētāmās grupas, izstrādāti vērtēšanas kritēriji. Darbā tika secināts, ka sociokultūras kompetences veicināšana 5. klases skolēniem īstenojas sekmīgi, ja valodas apguves process tiek papildināts ar materiāliem par angļu-amerikāņu svētku tradīcijām. Tas arī veido pozitīvu attieksmi pret svešo kultūru, uzlabo angļu valodas zināšanas un motivē skolēnus tālākai svešvalodas apgūšanai. Pētījums tika veikts, salīdzinot sociokultūras kompetences veicināšanu 2 skolēnu grupās 5. klasēs. Viena grupa tika iepazīstināta ar angļu-amerikāņu svētku tradīcijām: Pateicības dienu un Helovīnu, bet otrai grupai šīs nodarbības netika rīkotas. Rezultāts tika novērtēts, analizējot skolēnu anketēšanas darbā. Tika secināts, ka sociokultūras kompetence veidojas efektīvāk, ja stundās papildus tiek izmantoti ar kultūru un tās elementiem saistīti materiāli. Darba apjoms – 52 lappuses, izņemot pielikumus, 2 nodaļas ar apakšnodaļām, 1 tabula, 2 attēli, 5 pielikumi, izmantotās literatūras un avotu saraksts. Atslēgas vārdi – sociokultūras kompetence, kultūra, tradīcijas, pamatskolā, Angļu valoda.
dc.description.abstractThe topic of the diploma paper: “Improving of sociocultural competence using the 5th grade pupils at the English Language lessons”. The author – Zoja Popadina. Supervisor – Dr. paed. Diana Liepa The aim of the paper – to elucidate theoretically and test practically how student’s sociocultural competence of English with British-American cultural traditions can be promoted. The hypothesis generated for the research – basic school students’ sociocultural competence will be created more productively if it is being improved introducing British-American culture and traditions using integrated approach and corresponding content at the English Language lessons. The tasks: to analyze theoretical sources on sociocultural competence, to elucidate theoretically the connection between language and culture and name the ways of improving sociocultural practice. The paper highlights the basic conditions for promoting socio-cultural competence, it defines the link between sociocultural and communicative competence as well as between language and culture To reach the aim the empirical research was carried out in which the basis of the experiment was characterized as well as the methods used the description of the groups and the criteria of evaluation. The progresses in creating socio-cultural competence the 2 student’s groups from the 5th forms were compared. The curriculum for both groups was equal in content but differed in that one group’s activities contained introducing British-American holiday traditions to the students whereas the others did not. The results were evaluated analyzing student’s answers and progress in acquiring English curriculum.It was concluded that socio-cultural competence is created more effectively if at the lessons culture studies are used as a method. The volume of the paper - 52 pages, two chapters with subchapters. The paper includes 1 table. 2 pictures, 5 appendices, bibliography and information sources. Key words – socio-cultural competence, culture, traditions, basic school, English.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectsociokultūras kompetence
dc.subjectkultūra
dc.subjecttradīcijas
dc.subjectpamatskolā
dc.subjectAngļu valoda
dc.titleSociokultūras kompetences veicināšana angļu valodas stundās 5. klasē
dc.title.alternativeImproving of Sociokultural Competence of the 5 th Grade Pupils at the English Language Lessons
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record