Skolēnu pašvērtējuma veicināšana ekonomikas stundās vidusskolā
Author
Kambala, Grieta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Līduma, Anna
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba “Skolēnu pašvērtējuma veicināšana ekonomikas stundās vidusskolā” mērķis ir pētīt skolēnu pašvērtējuma veidošanos ekonomikas stundās vidusskolā, darba autore ir Latvijas Universitātes 2. kursa studente Grieta Kambala. Pētījuma problēma – mācību procesā arvien par maz tiek veicināts pašvērtējums, tas kavē skolēniem būt mērķtiecīgiem, atbildīgiem, kā arī tas var ietekmēt arī skolēna pašcieņu un attieksmi pret sevi. Darba hipotēze - veicinot skolēnu pašvērtējumu mācību procesā, pieaug skolēnu pašcieņa, mērķtiecība, pašdisciplīna, sevis izzināšana un attīstīšana. Galvenie pētījuma rezultāti saistīti ar to, kad vairums skolēniem pašvērtējuma veikšana ir būtiska, tā palīdz motivēt, kļūt atbildīgākiem un mērķtiecīgākiem, bet tiek atdzīts, ja skolotāji nepalīdzēs to veicināt, tad pašiem to darīt ir pārāk grūti. Galvenie secinājumi. Hipotēze pētījumā tika daļēji apstiprināta, jo daļai skolēnu veicinot pašvērtējumu pieauga pašcieņa un tie kļuva atbildīgāki un mērķtiecīgāki, iespējams, tā būtu apstiprinājusies, ja būtu ilgāks un pētījuma laiks un tas netiktu dalīts. Darbs sastāv no 79 lpp - teorija un pētījums, 15 attēliem, 7 tabulām, 46 bibliogrāfiskā saraksta vienību skaita un 9 pielikumiem. Atslēgas vārdi: pašvērtējuma veicināšana, vidusskola, ekonomikas stundas. Diploma thesis „Promotiong students self – esteem in economics ar high scgool” the aim is study the formation of students' self-esteem in economics at high school, the author is Grieta Kambala, a 2nd year student at the University of Latvia. Research problem: self-esteem is still being slowed up in the learning process, it prevents students from being targeted, responsible, and it can also affect pupil self-esteem and self-esteem. Hypothesis: students self-esteem, purposefulness, self-discipline, self-knowledge and development are increasing in the process of promoting students' self-esteem in the learning process. The main results of the research associated with it when most students make self-esteem essential, it helps to motivate, become more responsible and purposeful, but it is rejuvenated, if teachers do not help to promote it, it is too difficult for them to do this themselves The main conclusions. The hypothesis in the study was partly confirmed, as self-esteem increased in part of the students, and they became more responsible and focused, perhaps it would have been confirmed if there was a longer study period and would not be shared The work consists of 79 pages - theory and study, 15 pictures, 7 tables, 46 bibliographic list items and 9 attachments. Keywords: self-esteem promotion, high school, economics lessons.