Show simple item record

dc.contributor.advisorSiliņa-Jasjukeviča, Gunta
dc.contributor.authorRapša, Jeļena
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-02-02T02:02:41Z
dc.date.available2018-02-02T02:02:41Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other62431
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38113
dc.description.abstractMaģistra darbā „Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu fiziskās attīstības veicināšana pirmsskolas izglītības iestādē” autore Jeļena Rapša pēta mūsdienās aktuālu problēmu – bērnu fiziskās attīstības prasmju uzlabošanas iespējas pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Darba mērķis ir noteikt pedagoģiskos līdzekļus vidējā pirmsskolas vecuma bērnu fiziskās attīstības veicināšanai pirmsskolā. Pētījuma teorētiskajā daļā darba autore analizē ārzemju un Latvijas autoru viedokļus par bērna fizisko attīstību 4-5 gadu vecumā, piedāvā kritērijus bērna fizisko prasmju mērķtiecīgai novērtēšanai, kā arī raksturo pedagoģiskos līdzekļus bērna fiziskās attīstības veicināšanai pirmsskolā. Pētījuma empīriskajā daļā, balstoties uz izstrādātajiem bērna fiziskās attīstības vērtēšanas kritērijiem un rādītājiem, īstenots pētījums „X” un „Y” pirmsskolas izglītības iestādēs, kopumā pētījumā iesaistot 174 respondentus (68 bērnus vecumā no 4 līdz 5 gadiem, 100 bērnu vecākus, 6 pirmsskolas skolotājas). Empīriskajā pētījumā pētīti pirmskolas skolotāju ikdienā izmantotie pedagoģiskie līdzekļi bērnu fiziskās attīstības veicināšanai, apkopota vecāku sniegtā informācija par ģimenē īstenotajiem pasākumiem bērnu fiziskās attīstības veicināšanai. Izmantojot bērnu fizisko prasmju vērtēšanas kritērijus, pētījumā analizētas bērnu fiziskās attīstības vajadzības septembrī, tām atbilstoši īstenota pedagoģiskā izmēģinājumdarbība – sporta nodarbības atbilstoši mācību gada plānam. Decembrī atkārtoti veikts bērnu fiziskās attīstības novērtējums, veikta salīdzinošā analīze. Secināts, ka bērnu fiziskās prasmes uzlabojas, pateicoties mērķtiecīgai sporta skolotāju un pirmsskolas skolotāju darbībai, kas vērsta uz bērnu individuālo vajadzību novērtēšanu. Maģistra darba apjoms – 95 lapaspuses. Autore darbā ir izmantojusi 45 avotus, 3 tabulas, 25 attēlus, kā arī darbs satur 5 pielikumus.  
dc.description.abstractAnotation In the Master’s Thesis “Improvement of middle age pre-schoolers’ physical development in a pre-school educational institution” its author Jeļena Rapša studies topical issue nowadays – opportunities to improve children’s physical development skills in a pre-schools pedagogical process. The aim of the Thesis is to identify pedagogical means for improvement of middle age pre-schoolers’ physical development in pre-school. In the theoretical part of a research the author analyses opinions of various foreign and Latvians authors concerning 4-5 years old pre-schoolers physical development, as well describes pedagogical means for promoting child’s physical development in pre-school. In the empirical part of the research, taking into consideration developed criteria and indicators, the research in two pre-school educational institutions “X” and “Y” was conducted, in the research 174 respondents were involved (68 children aged 4 to 5 years, 100 parents of children, 6 teachers of pre-school). In the empirical research the author researched daily pedagogical means used by pre-school teachers to improve physical development of children, provided information given by parents about the measures implemented in the family for promoting children’s physical development. Using criteria for assessing children’s physical skills, in the research have been analyzed physical needs of children in September and based on that pedagogical trial has been made – sports lessons according to the year plan. In December the author repeatedly assessed basic skills of children and made a comparative analyze. It is concluded that the physical skills of children improve due the purposeful activities of sports teachers and pre-school teachers, which are aimed at evaluation of children individual needs. The volume of the Thesis is 95 pages. The author in the work has used 45 sources, 3 tables, 25 images and there are 5 annexes.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectPirmsskola
dc.subjectFiziskā attīstība
dc.subjectVeicināšna
dc.subjectPedagoģiskie līdzekļi
dc.subjectFiziskās aktivitātes
dc.titleVidējā pirmsskolas vecuma bērnu fiziskās attīstības veicināšana pirmsskolas izglītības iestādē
dc.title.alternativeImprovement of middle age preschooler`s physical development in a preschool educational institution
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record