Show simple item record

dc.contributor.advisorLaizāne, Ilona
dc.contributor.authorRadziņš, Rolands
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-02-02T02:02:45Z
dc.date.available2018-02-02T02:02:45Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other62473
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38122
dc.description.abstractNo skolotāju apmierinātības ar darbu, stresa pārvarēšanas un pašefektivitātes ir atkarīga ne tikai viena konkrēta darbinieka, bet visas izglītības iestādes skolotāju un personāla labizjūta un pedagoģiskā darba efektivitāte kopumā. Pētījuma „Skolotāju apmierinātības ar darbu, stresa un pašefektivitātes sakarības skolotāju grupā” mērķis, saskaņā ar pasūtījumu, bija noskaidrot skolotāju apmierinātību ar darbu, darba stresa un pašefektivitātes sakarības un izstrādāt atbalsta pasākumus un rekomendācijas. Pētījumā piedalījās 46 respondenti ( sievietes - 89%) vecumā no 24 līdz 64 gadiem. Darba stāžs pedagogiem no 1 līdz 41 gadam (vidējais 18 gadi). Pētījumā tika izmantota kvalitatīvā metodes - daļēji strukturētas intervijas par skolotāju darba vidi, interviju kontentanalīze un jaunāko zinātnisko pētījumu un savstarpēji ietekmējošo faktoru analīze. Kvantitatīvās metodes – aptaujas (četras adaptētas aptaujas): Apmierinātības ar darbu aptauja (Spector, 1994); Īsais stresa tests (Reschte & Schröder, 2000); Darba vides stresa – aizkaitinājuma aptauja (Mohr, Rigotti, Müller, 2005); Vispārējās pašefektivitātes aptauja (Schwarcer & Jerusalem, 1995). Pētījuma empīriskā daļa balstījās uz individuālo aptauju un interviju rezultātiem, secinot, ka skolotāju apmierinātība ar darbu ir saistīta ar darba vides stresu, aizkaitinājumu un pašefektivitāti. Pētījumā tika veikta vecuma un darba stāža grupu (1.grupa līdz 8 gadiem, 2.grupa no 9 līdz 23 gadiem, 3.grupa vairāk par 24 gadiem) ietekmes un sakarību uz apmierinātību uz darbu, darba vides stresu jeb emocionālo un kognitīvo aizkaitinājumu un pašefektivitāti statistiskā analīze (Klassen, & Chiu, 2010; Troesch, & Bauer, 2017). Statistisko tendenču līmenī pedagogiem ar lielāku darba stāžu ir vērojams augstāks pašefektivitātes līmenis un zemāks stresa un aizkaitinājuma līmenis nekā jaunākajiem kolēģiem.
dc.description.abstractThe teachers' satisfaction with work, stress and self-efficacy affects the whole educational institution and the effectiveness of other school teachers' work. The study "Teachers' Job Satisfaction, Stress and Self-efficacy Relationships in Teachers' Group" purpose and questions were to find out teachers' satisfaction with work, work stress and self-efficacy relationships and develop support and recommendations. The study included 46 respondents (89% women) aged 24 to 64. Years of experience for teachers from 1 to 41 years (average 18 years). The study used qualitative methods - semi-structured interviews on the teachers' work environment, interview analysis and analysis of the latest scientific research and interacting factors. Quantitative Methods - Surveys (Four Adapted Surveys): Job Satisfaction Survey (Spector, 1994); Short Stress Test (Reschte&Schröder, 2000); Work Environment Stress - Irritation Survey (Mohr, Rigotti, Müller, 2005); A General Self-efficacy Survey (Schwarcer& Jerusalem, 1995). The empirical part of the research was based on the results of individual surveys and interviews, concluding that teachers' satisfaction with job was related to stress, irritation and self-efficacy. The study examined the effects and the relationship between age and years of experience (divided into three experience groups: 0 - 8 years, 9 - 23 years, 24 + years) on satisfaction with job, job environment stress or emotional and cognitive irritation and self-efficacy statistical analysis (Klassen, & Chiu, 2010; Troesch, & Bauer, 2017). At the level of statistical tendencies teachers with longer working experience have higher level of self-efficacy and lower stress and irritation than their younger counterparts.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectskolotāju apmierinātība ar darbu
dc.subjectdarba stress
dc.subjectaizkaitinājums
dc.subjectpašefektivitāte
dc.titleSkolotāju apmierinātības ar darbu, stresa un pašefektivitātes sakarības skolotāju grupā
dc.title.alternativeTeachers’ Job Statisfaction, Stress and Self-efficacy Relationships in Teachers’ Group
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record