Piektās klases skolēnu mācīšanās prasmes pilnveide franču valodas stundās
Author
Ozoliņa, Sintija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Jurgena, Inese
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Šajā pētnieciskajā darbā aplūkots un teorētiski pamatots mācīšanās prasmes jēdziens un būtība, analizēts 5. klašu skolēnu mācīšanās prasmes līmenis un izklāstītas rekomendācijas skolotājiem 5. klases skolēnu mācīsanās prasmes pilnveidē franču valodā. Darba mērķis ir, pirmkārt, teorētiski pamatot mācīšanās prasmes būtību un, otrkārt, izstrādāt rekomendācijas skolotājiem mācīšanās prasmes pilnveidei franču valodas apguvē 5. klasē. Darba teorētiskais pamats balstās Dagnijas Deimantes-Hartmanes, Stefana J. Simistera u.c. teorētiķu atziņās, kā arī Eiropas kopīgo pamatnostādņu ieteikumos un kanādiešu mācīšanās prasmes novērtēšanas pieredzē. Darbs sastāv no 3 daļām. Tā pirmajā daļā tiek teorētiski pamatots mācīšanās prasmes jēdziens un būtība pedagoģiski psiholoģiskajā literatūrā, izklāstīts 5. klases skolēnu pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums, raksturota mācīšanās prasmes pilnveidi atbalstoša mācību vide. Otrajā daļā tiek izklāstīti un analizēti pētījuma laikā vākto datu rezultāti par piekto klašu skolēnu mācīšanās prasmes līmeni un to pilnveidi franču valodas stundās ar portfolio palīdzību. Trešajā daļā tiek izklāstītas rekomendācijas skolotājiem. Darba rezultātā izstrādātas rekomendācijas skolotājiem piektās klases skolēnu mācīšanās prasmes pilnveidē. Darbs kopumā izklāstīts 60 lappusēs, tajā iekļautas 2 tabulas. Darbā izmantoti 58 literatūras un citi avoti un pievienoti 15 pielikumi. This research is devoted to the phenomenon of learning skills. The purpose of the research is (1) to define the term of learning skills, and (2) elaborate recomendations for teachers that can be used in French language lessons working with 5th grade students. The theoretical part of the research is based on theories by D. Deimante-Hartmane, S.J. Simister, Common European Framework of Reference for Languages and Canadian experience in assessment of learning skills. The first chapter defines learning skills within pedagogical and psichological literature, it also descirbes 5th grade student’s development and characterizes a classroom environment that ensures the improvement of learning skills. The second chapter analizes the data collected about the level of learning skills and the improvement of the learning skills using portfolio method. And the third chapter contains some recommendations for teachers that can be used in French working with 5th grade students. The research contains 60 pages, included 2 tables, 58 information sources and 15 appendixes.