Mācīšanās prasmju veicināšana nepilna laika 1. kursa studentiem Rīgas Tehniskajā universitātē
Author
Mačāne, Solvita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Garjāne, Beatrise
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba autors: Solvita Mačāne. Maģistra darba temats: Mācīšanās prasmju veicināšana nepilna laika 1. kursa studentiem RTU. Maģistra darba mērķis: izpētīt mācīšanās prasmju veicināšanas pedagoģiskās iespējas mācībspēku un studentu sadarbībā nepilna laika studiju procesā. Hipotēze: Mācīšanās prasmes pirmā kursa studentiem tiek veicinātas, ja ●studenti apzina un vērtē savas mācīšanās prasmes, ●studenti mērķtiecīgi pilnveido savas mācīšanās prasmes; ●mācībspēki sniedz atbalstu studentu mācīšanās prasmju pilnveidei. Maģistra darba uzdevumi: Analizēt teorētisko literatūru, kas raksturo prasmes un sadarbības veicināšanu starp mācībspēkiem un jauniešiem. Izstrādātie mācīšanās prasmju kritēriji un rādītāji sniedz studentiem un mācībspēkiem veiksmīgāku sadarbības organizēšanu. Teorētiskā daļa sniedz ieskatu par jauniešu prasmi sadarboties, par jauniešu emocionālo un psiholoģisko stāvokli, uzsākot nepilna laika studijas. Izveidotie ieteikumi mācībspēkiem sniegs lielāku izpratni par šī brīža situāciju un studenta attieksmi pret nepilna laika studijām. Darba apjoms ir 74 lapaspuses , tajā ievietoti 23 attēli, 3 tabulas, pievienoti 6 pielikumi. Atslēgvārdi: mācīšanās prasmes, nepilna laika studijas, sadarbība,prasmes The author of Master thesis: Solvita Mačāne. The theme of Master thesis: The promotion of the learning skills for part time students in the first year of studies at RTU. The objective of Master thesis : to explore educational opportunities for promotion of the learning skills through collaboration between the academic staff and students of part time studies. Hypothesis: The learning skills of the first year students will be promoted if: ●Students identify and assess their learning skills; ●Students purposefully improve their learning skills; ●The teaching staff supports the promotion of students' learning skills. The tasks of Master thesis: To analyze the theoretical literature describing the skills and the promotion of cooperation between teaching staff and young people. The developed criteria and indicators of learning skills provide students and teaching staff with better organization of collaboration. The theoretical part gives an insight into the youth's ability to cooperate, the emotional and psychological state of young people when starting part time studies. The recommendations will provide the teaching staff with a better understanding of the current situation and the attitude of the student towards part time studies. The master thesis consists of 70 pages with 23 pictures, 3 tables, 6 appendices included. Keywords : learning skills, part time studies, collaboration,skills